Bonde söker fru blev till fru används som hålla i hjälp...

Gick hem vid 15 igår, kände mig lite små öm i magen + att jag ska jobba sent idag, byxorna sitter inte så bra längre, måste införskaffa ett par nya jeans om jag inte ska bli tvungen att BO i snickarbyxorna... Förberedde maten, satte klockan på ringning & SOV 1 timme, innan jag började stöka runt hemma.

Mannen kom hem med vår garderob vi ska ha i hallen.

Hade tänkt mig lite mys i tv soffan:

18.30 Americas funnies home videos (garvar högt varje dag)
19.30 Postkodmiljonären
20.00 Bonde söker fru

Det första programmet sågs ostört, sen gick jag & duscha & fastna därefter i sängen med min bok som är så spännande : Partyt av William Katz (tror jag han heter) så jag såg bara sluttampen av Postis. Sen kom jag inte ur soffan i tid för att fixa fika inför Bonde, så jag missade 5 min i början där, fick fika i lugn & ro, sen höll inredningen till garderoben på att fall ihop som ett korthus, så där stod jag & höll i resterande 45 min av Bonde söker fru...

Det har varit liv i magen i natt, har varit vaken många gånger av att det är nån som far runt som en galning därinne, lixom REDAN, hur ska detta bli? Idag är jag öm i ena ljumsken igen & det blir ju inte bättre av att jag nyser som en galning gärna tre på raken & att jag därefter har snor hängandes till hakan & måste snyta mig på det... Ajajaj!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tog kort på magen igår, men min gravidhjärna glömde såklart kameran idag *suck* så ni får hålla er till i morgon!

Gravidstatus:

Illamåendet har gått över. Tillbaka är godis/choklad + te suget. Känner bebisen varje dag, hinner lixom inte känna efter på jobbet så det blir mest bebismys på kvällarna. Det är en snabb krabat därinne i natt hann jag knappt vända sida innan den låg där jag tänkte ligga. Verkar som den reagerar på ljud, Babsan tappade en sak i förrgår, metall mot metall & det blev full rörelse därinne som jag kände när jag stod & det är inte så vanligt. Längtar tills på måndag då vi ska få se Pyret igen, få med oss en liten bild hem & kanske få veta om det är en babyrosa eller babyblå sparkdräkt som ska med till BB... Vi bestämmer oss nog inte förrän vi är där om vi ska be dem kika/berätta. Känner av ligamenten från & till brukar variera på dagar, men nu när jag vet vad det är så spänner jag mig inte lika mkt. Att cykla till jobbet var en kanonidé, gör endast lite lite ont i uppförsbackarna. En kompis som ligger några veckor före mig sa att hon tyckte det kändes som om bebisen nöp henne, jag skrattade åt henne -NU vet jag vad hon menar, det känns verkligen så ibland. Någon som känner igen sig? Som vet vad det kan vara?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dagens meny:

Frukost: 1 dl yoghurt med 2 msk linfrö, 2 grova brödskivor med korv, ost & gurka + te & ½ banan Lunch: sprödbakad torsk med kok potatis & remouladsås+ päron Fika: ½ banan Middag: pyttipanna med ägg & rödbetor Kvällsfika: 2 knäckisar med korv, ost & gurka

Kommentarer
Postat av: Jenny

Myspys med bäbisen då...=) Men nypas det får väl h*n sluta med va? Är fortfarande i valet och kvalet, men staven ska ut i alla fall efter massor med strul...Kramen!

2007-11-01 @ 09:30:10
URL: http://blushie.blogg.se
Postat av: svintoflickan

å på måndag..de är ju snart..vad roligt och spännande.får ni alltså kolla kön eller menar du ni gör ett speciellt könsultraljud..
vi fick flyttat vår tid till 19 nov så är ju rätt snart.vi har aldrig kollat könen..känns lite som att tjuvkika i en julklapp före jul liksom...
å denna gång är jag så otroligt säker på att de är en kille till så de skulle bara kännas slöseri med pengar att göra ett ul för den skull..skulle de dessutom sgäa de var en tjej skulle jag tro de såg fel..är tydligen lättare att de inte sagt fel om de är en kille..kanske man kan förstå.
att en del inte har könsul beror på att vissa tar abort beroende på kön...de är väl inte klokt..hur kan man tänka så????
spännande vad du har för en filur i magen.
vad tror du på själv att de är...
kram

2007-11-01 @ 21:55:05
URL: http://svintoflickans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0