Inbrott i spargris & ny bil...

Fick så mycket beröm igår & det bara för att mina favogravidbyxor låg i tvätten & jag rafsat åt mig en kjol istället. Hade kontorsdag, annars hade det inte funkat med kjol...

En av cheferna från i fredags ringde så "snällt" & informerade mig & Babsan om att 5 st från i fredags legat i Vinterkräksjukan i helgen, så vi skulle vara försiktiga... Min lunchmätthet med en smula halsbränna förvandlades ju snarast till lite smått illamående efter den informationen, men det känns som att vi borde ha blivit sjuk nu om vi smittats.

Handlade lite på vägen hem, blev besviken då det inte fanns creme fraich med tomat & basilika smak, fick ta paprika & chili istället. Maten blev en aning stark i min smak, mannen frustade lite på andra sidan bordet han oxå men sa ändå att det var gott...
Jag satte fart med knäck kokning efter maten & rullade tryfflar i smällt choklad & dekorerade med hackad mandel eller små färgade sockerkulor. Det finns ju ändå inget att titta på, på tv på måndagar. Mannen roa sig med att göra rent kristallkronan innan han däckade framför tv:n. Själv sjönk jag ner i ett varmt bad...

Jag sover ju med en massa kuddar i sängen, en mellan knäna & en som jag kramar, i natt förvandlades kramkudden till en mjuk & varm bebis i mina drömmar iklädd plsychsparkdräkt -underbart! 4 månader sen är det verklighet!

Idag är mannen ledig, han står just nu & tvättar bilen som han ska lämna in som inbyte då vi shoppar vår nya bil. Så han skjutsade mig till jobbet... han är lite som ett barn på morgonen i morse lät det såhär:

Mannen: har du några tior eller femor?
Jag: Kolla i plånboken annars finns det i spargrisen
 30 sek senare
Mannen: Jag får inte upp spargrisen!
Jag: Jag kommer!  (två sekunder senare är det öppen, hallå man är väl van vid att göra inbrott i spargrisar lixom)

Mannen har fått sina mynt, vi står redo i entrén för att åka då säger han...

Mannen: Jösses vad bajsnödig jag är... *suck*

Dagens meny:

Frukost: yoghurt med frön & russin, 2 skivor grovt bröd med minilätta, portsalut & gurka Lunch: kasslersåsen med pasta Fika: äpple (?) Middag: ????Har inte planerat någon mat till ikväll, hoppas på hämtmat eller ett restaurangbesök  Fika: apelsin


Kommentarer
Postat av: sommartjejen

ååå vad mycket gott julgodis du gör, kan du inte maila över lite recept så jag med kan göra lite gottigt till min julafton!! =)

fnissar gott åt din man, han är lik en annan man jag känner - nämligen MIN. Här ska det också bajsas i tid o otid och lääääänge dessutom.
kram

2007-11-27 @ 09:17:59
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: maja

hej.vet ni om det är en tjej eller kille där i magen?lussebullarna såg jätte goda ut har du nått recept eller bakar du på måfå skulle vilja ha det i så fall ska baka lussekatter i morgon och lussebullar till mannen 8han är ju gluten)[email protected]

2007-11-27 @ 17:14:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0