Jag trodde aldrig det skulle bli fredag!

Hjälp vad den här veckan har gått seeegt! Även om det varit fullt upp så har det känts som om varje dag varit hundra år lång, men nu är jag ändå på målsnöret -både jag & bebben LÄÄÄÄNGTAR efter helg!

Vårt em -möte skulle börja 13.30, vid 11.45 ringer chefen & var skit arg, lokalen var dubbelbokad -vi var tvugna att hitta ny, så jag for runt här i huset & lyckades hitta en lokal & därefter var det bara att ringa in alla som kunde tänkas vara ute på jobb på stan + sätta upp lappar så ingen åkte fel efter lunchen.

Jobbade till 17.45 igår, mannen hämtade upp & så åkte vi hem & lagade den underbara måltiden, mannen fixade det sista med kristallkronan titta:



Sne fotograf- sorry! Snacka om att blanda gammalt & nytt (toppmoderna spottar & en urgammal krona). Den sitter i entrén där vi har full takhöjd, så den ser ut som en liten dockhus krona, men jag tyckte att det blev så gulligt så. Kanske inte vad jag tänkt från början, men vetskapen om att mannens gammelmormor haft den i sitt hem gör det hela supermysigt!

Syrran dök upp vid 18.30 med en adventsljusgrupp -jättefin & en påse extra gulliga bebiskläder som en av hennes barn haft, så de smög ner i "hemliga köns påsen" jag har i garderoben & som endast visas för ett fåtal utvalda =)

Vi åt mat, tittade på hennes ny botoxade panna, prata lite om mamma & om systers barns senaste påhitt. & så blev det klädvisning & så plötsligt började bebisen sparka & det var ju det hon ville komma & känna på, så mitt i ett samtal blev det full fokus på magen & hon fick sig ett par välriktade kickar.

Mannen åkte iväg & testade deras nya bil & köpte toapapper som hängde på sista rutan & sen fick han göra fika & glögg när han kom hem, jag var helt slut + att jag hade skita ont i svanskotan (får det vissa dagar, mest när jag suttit längre stunder som gårdagens em-möte & BM sa att bebbar brukar kunna trycka där). Så det blev provsmakning av julbak & godistillverkning -tror allt fick godkänt.

21.05 somnade jag sött i sängen medan mannen slocknat på madrassen i v-rummet -som vanligt =)

Dagens meny:

Frukost: yoghurt med frön&russin, 2 skivor grovt bröd med ost & en massa grönsaker, kanske någe gott efteråt Lunch: tänte köpa sallad på väg från ett jobb Fika: har en lussebulle + kokosboll som väntar på mig hemma (blev över från igår) Middag: torsk med sprött täcke+ potatis & någon passande gräddfilssås Fika: godis eller chips, godis eller chips, godis eller chips...



Kommentarer
Postat av: Novalie

Ha en trevlig helg, du, mannen och lilla bebisen! Kramar!

2007-11-30 @ 13:50:26
URL: http://novalie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0