Lördagen

Sov som en kratta, rumlade upp till soffan vid 8, låg där & tryckte till 9 då jag fixade frukost & petade i mig. Kollade på intervjun med Svartenbrand eller Lars Ferm som han numer heter, innna jag tog mig i kragen & gjorde mig i ordning, dammsög köket & plockade bland papper, strök 2 dukar, tog in ute krukorna & diskade dem & pysslade lite, jag vill ju ha jul NU!




Jag planerar julpyntet i huvudet varje dag, jag LÄNGTAR tills jag får sätta upp alla mysiga stjärnor, små kulor, byta ut gröna växter mot julstjärmor, pynta murgrönan med en silverkula & sätta upp mina julröda köksgardiner!

Sen blev jag hungrig + att vi skulle få fika gäster & kakfatet såg en smula skralt ut så jag åkte till Ica.

Lördags lunch:

1 pkt Kelda thaisoppa
med topping:
2 skivande champinjoner
2 grillade kycklingben skurna i mindre bitar
1 hackad tomatskiva
+ bröd, ost medwurst & grönsaker

Efter lunchen fick vi fika besök 2 vänner med deras 2 barn på snart 3 &1 år, så det var fullt hålligång, de satt under köksbordet & lekte med PET flaskor, skitkul tyckte de & bankade & tjoade & skrattade, haha. Lillkille ville krypa men storebror kastade sig genast över honom, så han inte kom framåt, lyfte på lillebror armar & ben, men han var en tålmodig krabat, sen tyckte storebror att det var dags för bråk så då slängde han upp lillebror på sin mage & låtsades bråka, lillebror var ju tvungen att känna att han hade liiiite övertag iallafall =)

När de åkt la mannen sista handen vid garderoben, så NU är den klar & vi påbörjade inflyttningen i den, är störtnöjd! Den sväljer skitamycket!

På kvällen åkte vi på Thansk giving middag till svärföräldrarna:

Meny:

Förrätt: hummer
Varmrätt: älgstek med potatisgratäng & svampsås
Efterrätt: parfait med choklad & torkade frukter

& eftersom svärfar tyckte det var så lite på tv så hade han köot en film, som det visade sig att vi redan sett så då tryckte han ut Bingolotter till oss alla, 2 st var. Synd bara att alla utom mannen gick & la sig efter 2 :ans Bingo, haha som vanligt!
Jag som i gästrummet på övervåningen för att slippa hålla tre personer till vakna med kissbeösk & snytpauser & har i natt sovit som en prinsessa, dock en förkyld & gravid prinsessa, men mellan snyt & kisspauserna har jag kunnat somna om & sovit djupt -superskönt!

Å vad jag skulle behöva shoppa lite idag, får se när vi tar oss härifrån & om stan är öppen idag...





Kommentarer
Postat av: sommartjejen

Oj har du dator idag!! =)
Låter som ni haft en supermysig helg o ungarna lät ju för härliga.
Hoppas du hittar något på stan idag - om det är öppet. I fredags stängde allt kl 12 här i gbg.
kramis

2007-11-04 @ 10:26:52
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: sommartjejen

Glömde skriva att jag längtar också efter juuuuulen!!!!!
Har jag sagt att ma & Pa kommer hit då. Jag blev sååå glad! =)

2007-11-04 @ 14:15:54
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0