Musen är död!

Uppdaterad längts ned
Ej för kräsmagade:

ÄNTLIGEN, igår när vi titta på Morberg så hörde vi någon tassa runt på övervåningen, vi for upp som två skott & laddade musfällor, en med ost & en med skinka, jag tycker jag har hört att man ska ladda med skinka eller dyl som luktar, mannen var stensäker på ost, så det blev en tävling, vilken fälla tar musen? Men sen var jag inte med när mannen placerade ut fällorna, för min fälla fick inte bästa läget om man säger så...
Vi lufsar ner igen, jag går & lägger mig, mannen tittar på tv & så hör vi "PANG", båda far upp igen, tassar upp på övervåningen FÅNGST! Tyvärr dog inte musen i fångsten så nu är det mösshjärna över halva övervåningen efter mannens "killing moment"... Tur att vi var hemma iallafall, nu blev det ju iallafall en snabb död...

Arga Nhea:

Igår blev jag sådär förbannad igen. Vi håller ju på med ett Projekt & tyvärr får vi nog se lite mer än vad som är bra...
För exakt ett år sedan startades en organisation för personer med en viss typ av Neuropsykiatrisk diagnos. Personen som fick igenom detta ställe hade krigat för det i ca 10 år. Stället byggdes upp från grunden, man fick välja & vraka bland saker man behövde/ville ha. Personalen handplockades... Dvs ALLA förutsättningar för att få till någonting BRA. Men vad blev det då av detta 1 år efter starten?
Arbetsgruppen är ett gäng i varierande ålder, tillsammans har de förvandlats till pubertala tonåringar, de hackar på allt, pikar på allt, det är en så jäkla otrevlig chargång därinne att jag blev spyfärdig.
När vi berättade om "oss" & vad vi hade att erbjuda, kördes samma chargång mot oss, vi fick vid flertalet tillfällen sätta folk på plats, för de var verkligen patetiska. Lixom vuxna människor. Vi pratade kring diagnosen, hur man på bästa tänkbara sätt ska arbeta med dessa människor för att de ska fungera, då plötsligt blir de långa i ansiktet. De hade ingen jäkla aning om detta!!!
SÅ, en handplockad personal som säkerligen var & en för sig är fantastiska människor, men tyvärr utan den minsta kunskap, ingen handledning, ingen hjälp att komma igång, de rutiner som en gång funnits för dessa personer finns nu inte längre mer. Personalen ser saker som ska göras, rutiner som borde följas, men detta görs inte. Stämningen i gruppen blir på tonårs nivå, de personer i personalen som KAN saker blir nedtystade & skrattade åt... & det värsta av allt, fram till oss släntrade en snubbe, tog i hand & presenterade sig som "värd" med ett så självbelåtet flin att man kunde tro att han precis blivit utnämnd till president eller något. Den här personen är värst av dem alla, sätter prägel på dem alla & har totalt noll koll på vad deras personer har för behov. Om jag vore han skulle jag ta mig fasen skämmas ögonen ur mig över att ha tillåtit det bli som det blivit...

Gravidbild:



V. 18

Lyckliga jag har äntligen fått igång magen med linfrön, så nu känner jag mig inte längre som en stoppad falukorv, mer som en stoppad grillkorv kanske... men visst växer den så det inte är konstigt att det knakar i ligamenten!

Garderob:



Inredningen i garderoben är klar, nu ska det bara sättats upp skjutdörrar, från golv till tak + ljusramp. Det blir 3 dörrar, två ek & 1 spegeldörr. Kommer nog bli kanonbra!



Tillägg: blev lite snabbsprång ut till fikarummet då de tjuvstartat fikat!

Dagens meny:

Frukost: 1 dl yoghurt med 2 msk linfrö, 2 skivor grovt bröd med ost + grönsaker, 2 chokladbollar + te Lunch: Lunchbuffé (ska ut med jobbet) Fika: frukt Middag: tacos Kvällsfika: snax + choklad

Helgens planer:

1) Köpa fler mammabyxor som INTE sitter åt så de gör ont
2) Påbörja shoppingen på min "inrednings lista"
3) Besök av våra kompisar + barn
4) middag hos svärföräldrarna
5) fika med barndomskompis





 


Kommentarer
Postat av: sommartjejen

Ååå vad h*n växer därinne lilla bebben!! =)

2007-11-02 @ 20:53:18
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Camilla

Jättesöt bebismage =) Ha en jättebra helg! Kram

2007-11-02 @ 22:28:38
URL: http://salud.blogg.se
Postat av: svintoflickan

du skriver så fint i inlägget till mig tycker jag...du kommer bli en toppen mamma:-)tänk vad spääännande...
får väl se vad ni gissar då..ler.
visste jag inte att de var så även här.
jag tycker man är väldigt hungrig överhuvudet taget...de värsta är att jag går upp så mycke i vikt oavsett vad jag äter..redan 5 kg..
Jag har inte kännt något ännu...läääängtar..
men du har kännt va..har för mig du kände rätt tidigt.vad mysigt.
stor kram o ha en mysig helg..
skönt musen,råttan är borta..blääää vad sånt är äckligt.
kram

2007-11-02 @ 23:06:49
URL: http://svintoflickans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0