NEEEEEEJ se det snöar!

Verkligen NEJ! Jag hade ju inte önskat snö (förutom på julafton) förrän i jan/feb, klarar ju lixom inte att gå till jobbet hur många månader som helst & nu när cyklingen går så bra... Blev snigelfart på cykeln idag, det är ju inte direkt så man susar nerför backarna med magen, usch vilkn mardröm att ramla, men ramla kan man ju göra när man går oxå så jag tror jag är mer förbered från cykeln än om jag skulle gå.

Detta bjöd jag mannen på igår:




  •  tigerräkor, tinade med borttagna svansar
  • 1 medelstor gul lök
  • skogschampinjoner efter behag (mitt tillägg)
  • 1 msk smör eller margarin
  • 2 msk hackad dill
  • 1 dl lätt-creme fraiche
  • 1/2 dl riven ost med smak
  • 1 tsk hummerfond
  • pepparmix

  • & så pasta till!

    Mannen har fått stora fixarnojan, igår bytte han plats på sina kläder från sovrumsgarderob till hallgarderob, satte upp fler trådbackar i sovrumsgarderoben osv. Själv njöt jag av mina tre tidningar shoppade nya Vi föräldrar Gravid & Plaza kvinna & när jag kom hem låg Amelia i brevlådan -vilken lycka för en tidningsberoende! Så när mannen titta på nån fånig fiction film så njöt jag av kvällsfikat + en delikatoboll i sängen =)

    Dagens meny:

    Frukost: 1 dl yoghurt med linfrön & solrosfrön, 2 skivor grovt bröd med medwurst & ost + gurka, 1 äpple & te Lunch: pasta & räksås + rivna morötter Fika: päron Middag: fyllda lövbiffar med hasselbackspotatis (mannens favorit) Kvällsfika: 2 knäckisar & honungsvatten

    Satte på en tvättmaskin i morse, alltså jag förstår inte hur detta ska bli när vi får barn, vi har grymt mycket tvätt. Mannen skickar ett helt ombyte i tvätten per dag pga sitt jobb & så misstänker jag att han byter kalsonger & strumpor minst tre gånger om dagen för jag har då aldrig sett så mycket kalsonger, när jag tvättat alla får de inte plats i hans låda därav hans utflytt till hallgarderoben. Mina man har gräsligt mycket kläder -jag är slänga han är spara!
    Jag tänker : äsch den här har jag ju inte haft på mig på 6 månader varför skulle jag sätta på mig den igen? Han tänker: Å den här hade jag juni 01 då solen sken & fåglarna kvittra, den kan vara bra att ha! *suck*

    Igår kom han hem med torkanordningen som ska sättas upp i tvättstugan, i borstad stål, utdragbar, rätt snygg -det var ju jag som pekat ut den =)

    Ska försöka flexa ut ett par minuter mitt på dagen idag & svänga förbi Indiska, är så sugen på dukar & ljusstakar mm till mitt vardagsrum + entré!


    Kommentarer
    Postat av: Camilla

    Vilken mumsig lunch och middag! Önskar att jag var lika duktig på att laga mat, jag får nog ta mig i kragen lite =) Om psylliumfröna.. Finns i vanliga matbutiker, märket Risenta eller Gogreen. Kroppen tar inte upp någon energi från dessa frön utan dom blir som "gele" i tarmen och kan vara hjälpande för magen. Ha en bra dag! Kram

    2007-11-07 @ 11:09:23
    URL: http://salud.blogg.se
    Postat av: emmie

    HA HA HA!!! DETTA är ett manligt fenomen, min älskling byter också kalsinger m.m stup i kvarten MEN han har ett aktivt jobb och tränar varje dag och det är klart att han skall slippa gå runt i svettiga kallingar =)Det går bra men som elbolaget sa till mig när vi skulle jämför a priser : Herregud har du en liten fabrik därhemma??? Det är så det känsn ibalnd, när vi har nya folk hemma och vi går husesyn brukar jag säga: Å här har vi mitt rum ( om tvättstuga) för där tillbringar jag sååå mycket tid emellanåt. Stryk, tvätt mangla etc... PUH! Nu blev jag trött för det blev en påminnelse om vad som väntar mig ikväll.... Kramis Emmie

    2007-11-07 @ 11:35:07
    Postat av: Louise m Ebba 0205 & Eric 0508

    :-) jag åt också Delicatobollar, 3st!, igårkväll. Manenn kom hem med sexpack sådan så vi delade dem...kan ju inte sluta när man bara ätit en tyvärr.
    Läste Sköna Hem nya numret & somnader i soffan kl 21.20 ca...så trött på kvällarna nu men det är ju ingenting mot vad man var i början av graviditeterna.

    Jag cyklade fram till v 20 i mina graviditeter ungefär, sedan kändes det säkrare att gå tyckte jag.

    Kram

    2007-11-07 @ 12:08:09
    Postat av: Nhea

    camilla: se svar inne hos dig! =) Kram

    emmie: ha,ha fabrik, ja det blri väl något liknande hos oss då! mannen hade som plan vid husbygget att sätta ihop tvättstuga & kök & lås för att komma ut därifrån, så han visste var han hade mig. Det blev inte så =)

    louise: javisst är de gott, men 3 st! jag köper de här extra stora bollarna som finns i 10 pack, 3 sånna är som en hel chokladbollssats! tyvärr har jag nog inget val, jag cyklar inte för att det är kul utan för att jag får så jäkla ont av att gå, så det blir cykel så länge det känns ok för magen.

    Kram på er!

    2007-11-07 @ 15:36:49
    URL: http://nheas.blogg.se

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0