Snöööö & babysparkar!

Hade ett fullspäckat jobbschema igår, men det lättade lite på slutet av dagen då vi fick ett återbud -kändes skönt! Så jag kunde sluta i tid, promenerade hem i sakta mak. Det funkar ganska bra att gå på morgonen men på eftermiddagen är det liiiite svårare.

Fixade maten & läste ut min VR innan mannen kom hem. Behövde åka till ICA & mannen erbjöd sig att vara vagnförare, så shoppingturen gick strålande, ingen tung & bånglig vagn & inga tunga matkassar -perfekt!

Väl hemma plockade jag in maten i kyl, frys & skåp medan han monterade upp tv:n:


LG 37 tum (vet inte om ni ser bilden, jag gör det inte...)



Tittade på Bonde söker fru igår. Vissa verkar ju inte fattat spelet lixom "Om du inte kan säga att det är mig du är intresserad utav så åker jag hem" eller "Tror du redan han gjort sitt val" & så piper de iväg två tjejer & snackar istället för att riva tag i själva bonden & försöka lägga in en stöt... Tycker det var synd att Wille åkte hem, lixom Ulf han ger mig spykänslor & Per Inge verkar ju inte bara blyg utan ganska så puckad oxå "Är det där gula majs?"...

Gravidstatus:



V. 21

Bebisen gör mer & mer tecken ifrån sig, igår kväll höll den låda därinne jätte länge i sträck. Mannen har försökt känna "duttar" ett tag, såhär lät det i tisdags när bebben riktade ett par väl valda mot hans hand vid ett flertal tillfällen på raken:

Jag: Nu
Han: Nej
Jag: NU
Han: Nej
Jag: NU
Han: Nej jag känner bara en stark puls
Jag: Men det är ju bebisen som rör sig
Han: Nej jag tror det är min egen puls *suck karlar*

Men igår så la han sitt öra emot magen & två sekunder senare skrek vi i kör: NUUU! Han fick en liten dutt på örat, haha. Två minuter senare gapade han från tvättstugan: Hur hade du tänkt dig här? Då var han i full färd med att planera bygget av skötbordet *gulle*.

Idag är jag precis på mittstrecket av graviditeten, 140 dagar bakom mig & 139 dagar till BF framför mig. Jag har gått in i gravidtetsmånda 6, men fortfarande kvar i kalendermånad 5 & trimester 2. Förkylningen envisas med att bita sig kvar, mår annars ganska bra. Lite ligamentsmärtor fortfarande vid längre promenader+ sammandragningar?.
 
Dagens meny:

Frukost: smoothie på ½ banan, 1 kiwi, 1 dl hallon, 1 skvätt yoghurt, 2msk linfrö, 2 msk psylliumfrö, 2 skivor grovt bröd med mjukost & portsalut + gurkskivor Lunch: köttfärssås & spagetti +riven morot Fika: ska på planeringsdag, blir bjuden på fika Middag: pytt i panna med ägg (nödlösning då båda jobbar sent) Kvällsfika: 2 knäckisar med minilätta & portsalut + glögg?!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du har så gullig bebis-mage =) Va kul med ny tv!! KRAM

2007-11-15 @ 14:34:21
URL: http://salud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0