Söndagen...

Vaknade lagom till Nyhetsmorgon där jag fick se att filmen jag tittat på men inte tittat klart på hade strulat, så jag hade inte fått se slutet ändå, hihi. Tittade på Bo Holmström som fått stora journalistpriset & så ödmjukt svarade på Tildes fråga om hur det kändes "Känns? Måste kännas något, jag tycker att alla yrken skulle ha sånna här priser, har någonsin en lastbilschaufför eller ett vårdbiträde blivit belönat & uppmärksammat såhär?" Så klokt! & så får han en extra eloge för att han stödjer företaget... =)

Gjorde oss i ordning & for iväg till svärisarna, mannen skulle göra i ordning bilen för den ska säljas i morgon, svärisarna skulle inte vara hemma, men när vi kom dit stod de & lagade mat & tittade lite urskuldrande på oss. De hade nämligen varit på partaj dagen innan & ingen bedömde sig själv som körduglig, haha! Mannen satte igång med bilen & jag sällskapade dom i köket, svärfar höll på med en gryta ur Mat & vin bilagan, men att följa recept är inte hans starka sida så tillslut slank det ner både det ena & det andra i grytan " Creme fraich, nej fyyy vad äckligt -jag tar grädde" , "vaddå rotsakerna bredvid? Äsch" & så skrapa han ner dem i grytan med motiveringen "det är iallafall inte samma gryta..." Bebben envisades med att sluta sparka varje gång svärmor skulle titta -busunge!

De åkte tillslut iväg, vi packade in en herre massa saker som svärmor hittat i förrådet, bland annat en tomte lika stor som en tre åring, en kristallkrona som varit hennes mormors (& som vi ska göra i ordning & sätta upp i entrén) & så en hel kartong med handdukar, skålar & barntallrikar + böcker.

Åkte till ett par kompisar för att fika, de har en 6 månaders dotter, hur söt som helst, typ tre hårstrån på huvudet, de största blåaste ögonen jag någonsin sett & Toker-öron. Hon jollrade på, hade precis kommit på att hon kunde skrika, var jätte duktig & lunde ta sin napp & sätta in i munnen själv. Mitt i fikat la hon av en lång bajsradda, pappsingen la ner henne vid babygymmet så hon kunde göra klart, det stank hell, så det blev snabbt byt dax då hade det läckt via ryggen på babygyms mattan, haha...

Mitt under fikat ringde mamma & ville komma till oss & lämna lite presenter, men vi bestämde att vi skulle svänga förbi dem på vägen hem istället, så sagt & gjort, efter 3 timmars fika så åkte vi till nästa ställe där vi fick japan-presenter av pappa & adventspresent (krubba) av mamma. & så åt vi ost & skinpaj & fick höra allt om pappas resa & mammas längtan. De är som nykära de där två just nu, lite roligt hoppas det håller i sig -lääääänge! & snacka om att vi åkte hem med fulllastad bil...

Tänkte bjuda er på lite härliga shoppingfynd jag gjorde i fredags, men först -kolla in amaryllisen jag fick av svärmor:



& mina bakverk:



Ok, inte lika snygga som syrrans, men de är ju glutenfria & SUPERGODA!



kokosbollar



Plyschdress H&M 129:-



Body 69 :- & byxor med fötter  49:- från kappahl



Plysch-sparkdress H&M 99:-



Å så kunde jag inte låta bli den här härliga bodien 79:- /Kappahl, skojar ni att mannen myste när han såg den ! =)

Dagens meny:

Frukost: yoghurt med frön & russin, 2 skivor grovt bröd med minilätta, portsalut, gurka & tomat + 1kiwi, Lunch: ost & skinkpaj+sallad Fika: apelsin Middag: kasslersås med svamp & lök i tomat&basilika creme fraich + pasta Fika: knäckisar + te



Kommentarer
Postat av: Camilla

De där lussekatterna såg himla goda ut, nu blev jag sugen på att baka =)Och jättesöta bebis-kläder! KRAM

2007-11-26 @ 11:41:50
URL: http://salud.blogg.se
Postat av: Alva

Hej!
Ville bara ge mig till känna nu när jag varit en trogen läsare ett tag på din blogg. Jag tycker bloggen är jätte bra och jag "besöker" dig varje dag. Har hittat din blogg genom din syster sommartjejen som jag följt sedan 2004 (ungefär) från Föräldrakanalen.
det är roligt att läsa om dig, du skriver med glimten i ögat, det är så skönt med lite humor.
Följer din väg till föräldraskapet med spänning.
Ha det så gott, Alva

2007-11-26 @ 14:54:14
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: Nhea

Camilla: Jag lovar de är goda! =)

Alva: Men vad roligt, här ploppar ni doldas upp som jultomtar kring julafton! Roligt & härligt att bloggen är uppskattad & att man genom systeryster fått fler läsare!
Får man kanske länka din blogg på min sida?

KRAM på er!

2007-11-26 @ 15:01:26
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Alva

ja, nog liknar man en jultomte i vissa avseenden (kanske inte skägget då, men kaggen kanske*L*?)
Klart att du får länka.

Alva!

2007-11-26 @ 15:09:31
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: Alva

glömde:då kanske jag får länka din sida på min blogg förresten?
Alright? Men jag har inte så fasligt många läsare men jag vill gärna dela med mig till de få av mina "goa" bloggsidor som jag frossar i var dag.

2007-11-26 @ 15:13:42
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: Nhea

Självklart! jag länkar dig så länkar du mig! =)

Klappa tomtekaggen!,-)
Kram

2007-11-26 @ 15:22:24
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Zeb

Fina kakor och gulliga kläder! Åh, jag älskar att köpa bebissaker, hmmmmmm *drömmer mig tillbaka*

Kanske man borde prova på att baka med jäst förresten? Brukar vara urkass på det, men det är nog iofs 10 år sen jag försökte. Vem vet, rätt vad det är sätter jag igång *s*

Kram!

2007-11-26 @ 15:56:18
Postat av: JennyF

haha.. har kappahl snott h&ms body... dom har samma budskap på en body.. eller dom hade för någon månad sedan iallafall*s*

2007-11-27 @ 15:46:26
Postat av: En Mölnbobos Liv

Den där plyschdressen med kon på har vi också till vår son :-)

2007-12-04 @ 22:54:47
URL: http://massablaj.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0