Storhandling & Gravidstatus

Igår höll verkligen Babsan på att prata hål i huvudet på mig, så det var som ett stort andrum när N & jag åkte iväg på lunch på stan. Vi klämde i med grekisk mat jag tog 1 kycklingspett & 1 köttfärsspett med ris & en massa tzatziki -supergott. Det var verkligen kräm i såsen så vi båda hade vitlök upp över öronen & gick & små rapade resten av eftermiddagen & kvällen & jag drabbades tillslut av halsbränna. Brukar kunna få det efter fredagsgodiset, men det funka visst efter tzatzikin oxå =). V'äl tillbaka var Babsan ute på jobb resten av dagen = lugn & ro!

Gick hem i tid, fixade maten & somnade sedan sött i sängen & vaknade av att mannen dundrade in vid 17.45 & han ställer alltid samma fråga "Hur länge har du sovit?", hur lätt är det att svara på när man knappt vet om det är morgon eller kväll?! Han hade med sig årets ranson av starkglögg hem (beställt) så det var allt från 07:an till chokladglögg, hjortronglögg, starkvinsglögg & konjaksglögg... Själv får jag hålla mig till barnglöggen jag...

Vi åkte iväg tillsammans & storhandlade -så nu kan jag fixa & dona i helgen. Jag hade tänkt mig en sväng till IKEA Kungens kurva medan mannen jobbade men det suget försvann i väntan på att få komma iväg... Så nu har jag bestämt mig för att vara hemma & rulla köttbullar, baka lussebullar (med mandelmassa i) göra kokosbollar (de blir fyrkantiga men jaja), koka knäck & kola & göra 2 sorters tryfflar! Mumsisch!

Gravidstatus:

 Vecka: 22

Ha,ha vilken boll jag ser ut att ha framifrån =)

Jag tror, jag TROR att jag kommit in i det som ska kallas glansdagarna (jag vet att jag sagt så förut), det var utdraget den här tiden med dålig hy, finnar, hormonpluttar osv. Nu har det lugnat ner sig något, hyn känns inte lika sträv, tröttheten inte lika överhängande & det känns helt enkelt lite lättare att var gravid. Har börjat med Blutsaften, ska bli intressant att se vad järnvärdet ligger på imorgon då vi ska till BM. Sover relativt bra, har någon natt i veckan då jag har lite ont i magen & sover illa, men det lossnar såfort magen kommit i form. Om jag inte skulle jobba på dagarna skulel jag nog kunna sova hela dagarna -det är så himla skönt. Tycker inte jag gör något annorlunda, ändå blir det så, men oftast har det varit natten till måndag eller natten till tisdag så det kanske är helgerna som ställer till rutinerna lite iallafall... Bilköpet blir klart på tisdag, nu är det barnvagnen kvar av "stora" inköp. Såg att det var julerbjudande på blöjhinken som inte ska lukta -bäst att pallra sig till Babyland/Babyproffsen innan jul, vill ju vara lite garderad gällande vagnen oxå, så man inte står där i mars med bebis & ingen vagn...
Bebisen kallas numera för "dutten", den har sina dutt perioder varje dag, ibland går det längre tid emellan & precis när man börjar bli orolig då får man sig en känga. Ibland känns det som att den sparkar på något organ eller dyl, misstänker kissblåsan, då känns det annorlunda. Behöver bara lägga handen lite lätt på magen för att känna, men den är lite blyg för sin pappa, han har inte fått någon mer dutt än den på örat. Igår låg vi jättelänge & skulle känna men antingen prata jag samtidigt som den dutta eller så dutta den på fel sida -skitunge =).

Dagens meny:

Frukost: yoghurt med linfrö, psylliumfrö & russin, 2 skivor grovt bröd med minilätta, port salut & gurkskivor Lunch: köttbullar & pasta + morötter Fika: apelsin Middag: ärtsoppa & pannkaka med keso & en gnutta sylt Fika: knäckis med räkost & te/varmtvatten (vill inte riskera sockerutslag på stickan i morgon igen)


Kommentarer
Postat av: JennyF

Vet inte hur länge babyproffsenboxen brukar ha sitt innehåll men just nu FÅR man en blöjhink som ska ha typ samma funktion i den där boxen.

2007-11-22 @ 12:17:38
Postat av: sommartjejen

Åååå så söt magge du har syster yster!!
Den växer så det knakar. =)

2007-11-22 @ 12:25:23
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

JennyF- jo det ska nog följa med en hink, bäst att plocka ut det packetet innan jag köper den andra då! tack för tipset!

Sommartjejen -Jo tack jag känner det (att det knakar alltså...)

KRAM

2007-11-22 @ 12:41:41
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: sommartjejen

Ja allvarligt talat så kändes det som magen höll på att brista emellanåt. Särskilt på kvällarna! Känner du dig också större på kvällarna?

2007-11-22 @ 13:03:13
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

O yes! Stor skillnad! =)

2007-11-22 @ 14:38:47
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0