Upp-piffande shopping + gravidstatus

Tog & flexade ut en halvtimme mitt på dagen igår, hinner ju aldrig springa på stan annars på vardagarna, så jag passade på när jag ändå hade ett möte på stan mellan 13-14. Jag intog Indiska & jösses vad mycket mysigt de har därinne, nu har de plockat upp julgranskulor mm så jag måste nog ner en sväng på lördag igen! Nu riktade jag in mig på vanligt pyssel & resulatet blev såhär:



Duk  15:- indiska + amaryllis 39 :- st hemtex till entrén, ska piffa upp blommorna ytterligare med silversprayade blad, men de kommer inte in i butik förrän runt advent sa expediten. Julplaner: röd duk, röda amryllisar, röd ljusstake.



Duk 99:- indiska, 2 ljusstakar 29:-/st indiska, ljusstaken i mitten har jag fått av svärmor. Julplaner: röd & grön löpare som min mamma vävt, stort rött fruktfat + 2 små röda ljusstakar



Orchidéer 39:-/st, jag är så obotligt trött på orchideér som inte blommor så vips trolla jag fram evigt blommande!!
De är förpassade till tvättstugan, men som sagt man är ju där rätt ofta att man behöver lite mys i tillvaron där med =)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Blev så jäkla arg på mannen igår, vi hade ätit, jag stod & skrev inköpslista & frågade mannen:

Jag: Är det något du vill ha? jag tänkte åka & handla?
Han: Mjölk
Jag: Men är den i kylen gammal?
Han: Jag letade som en galning efter något drickbart igår, juicen gick ut i somras, mjölken i måndags, nyponsoppan i september & blåbärssopar i början av oktober.
Jag: Men då hällde du väl ut det?
Han: Nej det är ju dina!

Då blev jag så förbannad, så han fick en avhyvling om att hjälpas åt, allt jag gör för honom, viker 10000 kalsonger i veckan, lagar hans mat, fixar & dona när det är något han behöver, inte säger jag bara "nej det är ju dina saker det får DU göra" & så kan han inte ens hälla ut gammal mjölk & juice. Bad honom växa upp, ta lite ansvar & hjälpa till. När bebisen kommer, då är det HAN som åker ut om han inte kan sköta sig. Sen smällde jag igen dörren & for till ICA. När jag kom hem igen, var köket skinande rent, inte en tillstymmelse av gamla produkter i kylskåpet & mannen stod & hängde tvätt.... Han får nog stanna ett tag till ;-)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gravidstatus:



v. 20

Jag sprang ju ifrån en vecka här & jag har ju lovat bild varannan vecka & nu är jag ju plötsligt i v. 20, så... Känns som jag kan glömma de där glansdagarna, ok tröttheten är inte överhängande längre. Men hyn är torr & narig, tappar hår som aldrig förr & de där vita vackra ögonvitorna BM pratade om känns som ett minne blott -rödsprängt känns mer rätt benämnning. Småätandet har slutat helt, nu är jag glad om jag får i mig hela frukosten, lunchen & middagen + kvällsfikat (för att inte vakna hungrig på natten). Humöret är mycket bättre (förutom igår kväll då...) Bebisen sparkar eller duttar mer & mer i magen, igår kände jag bebisen 2 timmar i sträck -mysigt! Har haft ont i korsryggen tre dagar, idag känns det bättre, kanske för att det knaka till ordentligt när jag steg ur soffan igår kväll?
Ska ta en bebisshoppingtur på lördag tänkte jag, det är ju en overall jag spanat på som jag bara måste köpa!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dagens meny:

Frukost: blev inspirerad av Camillas smoothies, eller smuttis som man även kan kalla det =) så jag mixade ½ banan, 1 kiwi, 1 dl hallon, 1dl blåbär, 2msk linfrö & 1 msk psylliumfrön- MUMS! 2 skivor grovt bröd med räkost (istället för smör) & port salut & gurka +te Lunch: 1 fylld lövbiff med 2 hasselbackspotatis+tomat Fika: äpple Middag: färsk lax med potatis, kokt morot, stekta skogschampinjoner & sås Kvällsfika: 2 knäckisar med räkost & honungsvatten



Kommentarer
Postat av: sommartjejen

Är orkidee´rna inte äkta? Vart köpte du dem`? Skulle också behöva slänga ut mina andra i din tvättstuga ett tag!!

Skönt att mannen din fick stanna, jag hade saknat honom annars! ;-)

Sååå fin mage har du, blir nästan lite nostalgisk men jag blev glad igår när jag ställde mig framför spegeln o fick se att min gravidmage var ett minne blott (när tarmarna inte bråkar då vill säga) så jag hoppas jag ska gå ner några kilon till innan jag slutar amma helt.
Nu ska vi ner på babycafé!
PUSS

2007-11-08 @ 09:08:54
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

Det är tygblommor, skitfina på Indiska för 39:- rankan! & blommar i evigheter =)

Ja jag hade nog oxå saknat honom för mkt =)

Skönt att det gått så lätt med vikten, hoppas det xoå ligger i släkten !

Kram

2007-11-08 @ 09:44:10
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Camilla

Va roligt att du börjar känna bebisen mer =)
Å vad god din smuttis lät =)
Ha en jättebra dag! Kram

2007-11-08 @ 12:04:07
URL: http://salud.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0