Viktor -my love!


Slutade tidigt igår för att ta emot min lille älskling + syster & mamma vid 14, fick skjuts hem av Babsan som erbjöd mig en handbromsvändning i första korsningen -jag avböjde.

Väl hemma på trappen så dyker de upp, Viktor jollrandes i mjukliften -så söt! Han hade sovit så snällt bilen! De kom till ett riktigt vinterlandskap, det snöade hela natten till måndagen & hela dagen på måndagen, så vi har ca 10-20 cm snö -att cykla är inte att tänka på...
De fick fika & Viktor jollrade runt i famnen & sträckte ut sig på en filt på golvet, visade att han kunde vända sig till mage. Han älskar när man pratar & sjunger för honom, sången fick hans mamma & mormor stå för, jag får väl öva upp mig till april ;). Vips så sov han sött en stund för att vakna jollrandes igen.

I söndags när vi hade farsdag lunch sa vår svåger att det värsta var när man svettig precis hade tagit på bebisen overall & mössa & de små vantarna & precis skulle ut genom dörren -DÅ sprakar det till i baken på dem. Min syster sa : Så har aldrig Viktor gjort....

He, he inte tills igår inte, de stod redo i hallen & skulle precis säga hej då, sprut sa det i baken & två dagars bajs for ut haha! Så det var bara in igen, byta blöja & på med alla kläder igen... Jag får väl äta upp de här skratten nästa år jag...

Mannen dök med en ny tv han fyndat: en 37 tums platt-tv, tyvärr hade han glömt sladdarna på jobbet, så den blir nog inkopplad ikväll tidigast.

Tisdagar är min tv-kväll:

18.30 AFV
19.30 Veterinärerna
20.00 Äntligen hemma (kan jag vara utan)
21.00 Desperate Housewifes

Men när man endast sovit ca 2 timmar natten innan då är det inte lätt att hålla sig vaken till 22, så jag somnade i soffan lagom till första reklampausen av Veterinärerna, vaknade upp 20.40 & tyckte att det var lika bra att gå & lägga mig & sen har jag sovit sött tills i morse (med några kissavbrott & snyt & hostpauser från mannen)...

Idag är det fullspäckat schema på jobbet, så det är väl bara att sätta fart!

Dagens meny:

Frukost: smoothie på 1 banan, 1 kiwi, mango, 1 skvätt yoghurt, 2 msk linfrö, 2msk psylliumfrö, 2 skivor grovt bröd med mjukost & portsalut + te Lunch: kokt torsk med potatis & äggsås Fika: äpple Middag: köttfärssås med spagetti Kvällsfika: 2 knäckisar med mjukost & honungsvatten (eller kanske lite glögg?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0