Å vad menar hon med "lyxhustru"?

Ja -som ni ser så sitter ordet inom situationstecken & med det menar jag det som ett skämt. Men det har hängt med ett tag & jag kan förklara för er hur det uppstod:
                                                                                          

Jag arbetar & har ett yrke som är ovanligt -men eftertraktat, vilket betyder att jag har möjligheten att välja & vraka lite bland erbjudanden & jobb. Vid den här tidpunkten pendlade både min man & jag åt olika håll, jag trivdes inte alls där jag arbetade & inte heller med livet som pendlare, vid det laget var jag även väldigt trött & behövde ett brejk från mitt arbetsliv. Så jag sa upp mig helt enkelt, struntade i andra erbjudanden & unna mig själv att vara hemma, gjorde alla de de där sakerna som jag annars inte hinner tex. gå i timmar & klämma & känna på plagg efter plagg i alla butiker i lugn & ro & på en tidpunkt där inte alla andra oxå ska handla, åka på weekends, fika med vänner, ta dagliga powerwalks, börja blogga & ta heldagar hemma & inte göra någonting särskilt.... Vid den här tidpunkten startade även jag & min man "projekt drömhus" dvs vi ritade & påbörjade bygget av vårt drömhus på en plats som ligger närmare min mans arbete & där jag kunde tänka mig att arbeta utan att pendla i framtiden. Planen var att jag skulle vara "lyxhustru" tills huset var klart, men....
 så kom det där erbjudandet om jobbet jag bara inte kunde motstå & här sitter jag nu, nöjd med livet & mitt arbete! & titeln " en cheapshoppande "lyxhustrus" bekännelser" har blivit ett signum för hur mitt bloggliv startade & får därmed hänga med även då jag startar om på ny kula med en ny blogg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0