Efter lunch...

En arbetskamrat hade så äcklig matlåda =) med sig idag så hon "tvingade"  med mig ut på lunch... Vi åkte ned till hamnen & njöt av en mumsig fiskgratäng bara några meter från strandkanten...
 Så nu har jag fått en dos av sol, promenad, god mat & trevligt sällskap!

Vi började diskutera trädgård & vad man kan odla i kruka, nu när inte min tomt är tipp topp i år, men jag ändå vill ha något litet att pyssla om & sedan förhoppningsvis äta lite av om jag kommer ihåg att vattna hela sommaren (ahlzeimers light).

Nheas odlingslista:

1)Körsbärstomater är givna, lixom 2) dill, 3) persilja & 4) gräslök, jag har även hittat 5) klätter-jordgubbar & då tipsa hon mig om 6) ampel-jordgubbar-oxå en smart uppfinning för oss som inte har något land! Något jag blev väldigt sugen på att odla är 7) paprika! Med rätt dos vatten & ompyssling ska de bli snarlika ICA-paprika i storleken, men dubbelt så goda förstås! Häftigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0