Helgen

Fredag:

Tog bilen till huset & la mig i sängen för att äntligen få öppna min Vecko Revyn, blev liggandes i ca 1 timme. Superskönt! Sen påbörjade jag uppackningen av köket innan det var dax att ge sig iväg till kvällens middag. Jag hade superont i magen när jag kom fram & hoppade över vinet vilket medförde att vi kunde åka hem runt midnatt, vilket kändes som ett bra beslut! Fick iallafall lite grillat...



Lördag:

Vaknade i vanlig ordning först runt 6, men kunde somna om & njuta av sovmorgon till 8.30. Fick frukost på sängen & kunde sedan starta uppackningen med full fart! Mannen & svärfar begav sig upp på taket & jag packade upp & packade upp & packade upp & slängde lite... Insåg att vi har skrämmande mycket saker, för att inte tala om kläder...  Åkte en sväng till tippen & stannade vid en pizzeria & åt kebabtallrik (med ris) på tillbaka vägen.
Två vänninor kom på besök på eftermiddagen & vi gick husvandring & tog en långfika! Mysigt! När de åkt startade vi premiärgrillningen vid huset, trippade runt med varsit glas rödvin ute på tomten för att lokalisera nya grannhusets fönster, det såg nämligen lite konstigt ut på baksidan & vi såg väl inte mindre konstiga ut... & njöt sedan av en härlig grillmiddag med efterrätt & en flaska rödvin!



Söndag:


Vaknade inte förrän 9! Rekord! Blev frukost på sängen & tidningsläsning innan vi masade oss upp & satte fräs. Vid 11 knackade det på dörren & där stod svärmor & svärfar med en massa av våra grejer vi inte fått med oss i sista lasset (& än är inte alla våra saker i huset). De hjälpte oss att köra iväg kartonger & sen bjöd de på lunch på stan. Jag mumsade i mig kinesiska räkor med paprika, lök & champinjoner i vitlökssås -UNDERBART! & sen unnade vi oss att slappa lite med söndagstidningar+bilagor när vi kom hem. Blev ett sista ryck med ett lass till soptippen & nedgrävning av bredband innan vi tog kväll vid 19. Grillade korv i duggregnet & la oss sen i sängen & åt popcorn & läste!



Helgens värsta syn: Mannen torkade av duschhörnet -NAKEN, hade jag inte sett alla skrymslen & vrån på honom innan så lovar jag att jag sett det nu.. *asgarv*

Helgens roligaste: När mannens kompis kastade sig på telefonen för att berätta helgens stora nyhet, att umgänges kretsen fått en till blivande pappa med kommentaren " å det är inte jag"...



Kommentarer
Postat av: Pippi

HAhahaha!!! Ja, det är väl en sådan syn man fruktar för men sedan inser humorn i det! Jag har inte sett min kille skrubba duschen naken än iaf... :D

2007-04-23 @ 18:51:17
URL: http://www.pippisandra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0