Isbiten

Igår gick jag hem till Nya Huset & bara la mig i sängen med en bok ( Mari Ljungstedts(?) Den inre kretsen, håller med dig Åsa, den är superbra!) ett glas Cola light & några mini Plopp & bara njöt av att kunna ta det lugnt! Sen kom jag igång med att sortera gardintillbehör & bygga ihop lagom långa gardinstänger, men insåg att det fattades lite saker, som jag ska köpa idag.



Mannen kom hem & vi åkte till svärföräldrarna för att ta en varm dusch & få i oss lite hemlagad mat & varsit glas vin så vi blev kvar över natten. Skulle vi aldrig ha gjort! Det började bra med lite fika & att jämföra kylskåp på nätet - någon som har ett kylskåp som man kan ställa in olika grader i tre olika zoner såkallad PerfectFresh-zon, som kan tala om för mig varför det är värt att betala 3000:- extra för? Ett bra argument & jag slår till!



Sen bäddade vi i ordning bäddsoffan & la oss som vanligt tjafsandes om vem som skulle sova i vilken del & så PANG! Jag trodde jag skulle skratta ihjäl mig, mannens säng vek ihop sig med dunder & brak & mannen gapandes " Jag sa ju att den här sidan var livsfarlig", hihi.
Sen följde en natt i endast sommartäcke & de filtar vi hittade (mannen hittade en badrock) & det var så kallt, så i morse vaknade vi som två isbitar & när vi bäddade ihop alla täcken (&badrockar) & kröp intill varandra var vi båda så stelfrusna att ingen kunde värma den andra...



Hittade iallafall till min glädje strykjärnet jag letat efter ett tag i flyttröran nu i morse! Så jag hoppas den här dagen & natten hemma i vårt eget nya hus blir bättre =)

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

*skrattar*
Oj oj oj det låter som en kall natt...
jag som trodde ni åkte dit för att värma er! :-)
Ni försökte er inte på lite älskog då där på morgonkvisten, det brukar ju alltid värma upp den mest frusna själen!!! *ler*
KRAMIS!

2007-04-18 @ 09:49:21
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

Ärligt talat så var det, det minsta vi tänkte på då! Det var bara "överleva istiden" i våra hjärnor som existerade när vi ihärdigt klängde fast vid varandra för att fånga den minsta lilla gnutta värme som fanns! =)

2007-04-18 @ 14:51:35
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Pippi

har inte du tänkt på att när man dricker cola light och äter något sött samtidigt så smakar colan ingenting? Det tycker jag iaf... jag tänkte på dina plopp....

2007-04-18 @ 21:27:41
URL: http://www.pippisandra.blogg.se
Postat av: emmie

Darling...det är sånt där ni kommer att minnas med glädje efteråt =) Lite humor stärker det vet du väl... Kylskåpet är INTE värt den extra pengen min väninna har ett och hon ser/känner/märker absolut ingen skillnad. Jag längatr efter att få se en bild av "slottet" Kramis från emmie

2007-04-18 @ 21:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0