Jag = en levande glasskula...

Hm... det börjar bli en vana det här med dagsfärsk "hemmagjord" glass... Idag före 12 satt jag & småpratade med en kollega (samma jag lunchade med i förra veckan). Vi var som vanligt superhungriga & bestämde oss för att gå på lunch. I samma veva säger hon " & så känner jag att jag måste ha en glass oxå" , så då blev det ju nästan panik, måste man så måste man.

Så vi slängde i oss maten & åkte till glassbaren, men konstaterade att vi endast fick hålla oss på högersidan där det bara finns sorbet (andra sidan finns det bara gräddglass). Så nu är jag proppmätt & superglad efter en trevlig stund med njutning av kiwi & citronsorbet! Mums!

På tal om njutning ska mitt nya liv börja med frukostsmoothiesar ( ja när jag hittat min älskade mixer i all röra) & bjuder tillsvidare på 2 härliga recept!

Mango morning



 
Mango är en ny produkt i frysdisken som ger frukostdrinken en exotisk touche. Tillsätt hallon och lite linfrö, och du får en härligt rosa och fiberrik drink med mycket smak.

Blir 1 stort glas
Tar 5 minuter
Pris: 8 kronor
Svårighetsgrad: Lätt

Du behöver:
1 dl fryst mango
1 dl frysta hallon
2 dl naturell yoghurt
1 msk linfrö
Ev. flytande honung

Gör så här:
1.
Blanda alla ingredienser utom honungen i en mixer.
2. Mixa till en slät, skummig drink. Smaka eventuellt av med lite honung om du vill ha drinken sötare.
3. Häll upp i ett stort glas och servera direkt.

Breakfast blues




 
Blåbär och vanilj är en himmelsk kombination. Med banan och lite vetegroddar blir drinken en hel måltid.

Blir 1 stort glas
Tar 5 minuter
Pris: 8 kronor
Svårighetsgrad: Lätt

Du behöver:
1 dl blåbär, frysta
3 dl vaniljyoghurt
1/2 banan
1 msk vetegroddar

Gör så här:
1.
Lägg alla ingredienser i en mixer.
2. Mixa till en slät, skummig drink.
3. Häll upp i ett stort glas och servera direkt.

Tips! Om du inte har vaniljyoghurt hemma kan du använda naturell yoghurt i stället och tillsätta en nypa vaniljsocker.



Kommentarer
Postat av: Åsa

Lät supergott. Måste testa båda två..

2007-04-17 @ 15:47:19
URL: http://www.asasvarld.blogg.se
Postat av: jennie

Med tanke på att jag är superhungrig och sitter och väntar på att Peter ska komma hem var det inte helt toppen att läsa din blogg just nu... :-)

2007-04-17 @ 17:14:28
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se
Postat av: Sommartjejen

Hm...får väl skylla på liten i magen. Vi tog minsann inte någon sorbet glass idag, vi tog gräddglass med maränger och chokladsås till fika idag!! :-)

Lät som goda smoothies, den längst ner har jag redan provat men den översta får jag testa.
KRAMIS

2007-04-17 @ 17:55:46
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: anna

Smaskigt! =)

2007-04-18 @ 07:28:37
URL: http://tweeny.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0