Samtal...

Min man går att lura vart man vill?

 

Gårdagens samtal 1:


 


Mannen:
Hon säger ska ni verkligen inte ha induktionshäll? så då måste det ju vara bra.

 

Jag: det är säkert bra, men jag tycker att det är en onödig kostnad just nu, speciellt om vi måste byta ut våra nyinköpta kastruller, stekpannor ?

 

Mannen: Så vi ska inte ha induktionshäll???

 

Jag: Isåfall får du stå för den extra kostnaden & i samma sekund den där hällen kommer innanför tröskeln ska vi ha fungerande kastruller & stekpannor till den.

 

Mannen: Vi ska alltså ha induktionshäll!!!

 

Slut på diskussion.

 

Gårdagens samtal 2:

 

Elektriker: Det finns lampor ni kan köpa av mig de kostar 1000:- st, men det finns likvärdiga på bauhaus för 300:-/st, men de dyrare ser lite lyxigare ut såklart?

 

Mannen: Vi tar de dyrare!

 

Slut på diskussion.

 

Dagens samtal:


 


Mannen:
Vet du var vi kan få tag i en lite billig kyl?

 

Jag: Varför undrar du det?

 

Mannen: Om vi ska ett sånt där 0 zon kylskåp så levereas det inte förrän 7 juni.

 

Jag: Men vi ska ju inte ha ett 0 zon kylskåp!! Vi bestämde ju att det var onödigt dyrt & att de i alla fall inte fungerar så bra som det låter!

 

Mannen: Jag har beställt ett sånt kylskåp!

 

Jag: Då får du köpa ett provisoriskt på Blocket då!

 

Mannen: Det är enklare att köpa ett nytt!& de är inte särskillt dyra säger K.

 

Jag: Det är klart att det är dyrare att köpa ett nytt! & jäkligt onödigt!!

 

Mannen: Ja,ja vi får se...

 

Två sekunder senare hade jag hittat 3 st tänkbara provisoriska begagnade kylskåp på Blocket för 100:-

 

Slut på diskussion.


Kommentarer
Postat av: Pippi

Haha! Min sambo är likadan. Han blir nervös av billiga saker. Jag försöker omvända honom ;)

2007-04-24 @ 21:23:47
URL: http://www.pippisandra.blogg.se
Postat av: jennie

Hahahahahahaha!!!

2007-04-25 @ 09:35:00
URL: http://hockeyjennie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0