Sol, sol sol!

Äntligen är den tillbaka efter ett par dagar med gråmulet, duggregn & ruggig kyla! Det är konstigt att samma platser blir så himla mycket vackrare bara solen skiner =)

 


Igår åkte jag & hälsade på en vännina. Hon har precis flyttat in i "nytt" hus hon oxå, fast det roliga är att deras hus är från början av 1900-talet, så husen är verkligen varandras motpooler. De kämpar för att bevara det gamla & dess charm & vi kämpar för att hitta det allra nyaste nytt. hihi. Någon gång i mitt liv vill jag nog oxå ha ett riktigt gammalt hus, 3 meter till tak, bröstpaneler & handblåsta fönster & leva ut alla mina krussidull drömmar, guld högt och lågt , barock i varenda möbel & kristallkronor stora som bilar, men det är ju så himla mycket jobb med ett sånt hus & den tiden & orken har jag inte så det får bli mitt pensionärsprojekt! 

 

    Mitt pensionärsprojekt?

Vi satt som värsta karlarna & diskuterade uppvärmning, 2 eller 3 glas fönster, kostnader för lån & räntor, topplån, bottenlån osv.haha! Men jag kunde iallafall konstatera att vi kommer väldigt billigt undan, jag har alltid fått för mig att det ska vara så billigt att köpa gammal mot att köpa nytt, men ett gammalt hus måste man ständigt renovera & att renovera ett kök eller ett badrum är inte billigt, sånt slipper vi, vi har toppfräscht från nu och typ 10 år framåt ...

& så blev det en massa bebis prat oxå, hon har en liten i sin mage, så gulligt, det har precis börjat puta lite!



Idag jobbar mannen sent, så då passade jag på att bjuda in min mamma som jag inte pratat/träffat sedan den katastrofala påsken, får se hur den här kvällen artar sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0