Solig söndag!

Å en sån härlig helg det har varit!   



Idag for mannen upp & hjälpte svärfar att byta ut det sista gamla fönstret i deras hus. Jag roade mig med att rensa bland mina kläder. & upptäckte att de förökat sig något enormt det senaste halvåret, UPS! Blev till att gallra lite bland urtvättat & sladdrigt & jag fick ihop en ICA-påse iallafall! Så finns det plats för lite nytt igen =).

Packade lastbilen full med saker & puttrade iväg mot Nya Huset. Det ligger nära havet & solen gassade på så det var bara att ta av sig till linne & rulla upp stupisarna för att stå ut & ställa öppet så det blev korsdrag (ja syrran vi har VARMT inne nu!). Jag fixade i badrummet, satte upp gårdagens inköp -persiennen & donade med lite blommor så det ser lite mysigt ut därinne, monterade hatthyllan & sängen. & så fick jag agera "hålla i hjälp" åt mannen när han satte upp taklister. Mitt usla humör från igår hade smittat av sig på honom till idag, det måste finnas något som kallas manlig PMS!!!

Blev lunch i solen på uteplatsen på framsidan: skaldjurssoppa, 2 knäckisar med mjukost & 1 delikatoboll (när jag handlade igår så hade affären fått in fel delikatolådor, de var för konditorier & därmed mega stora & alldeles färska!!)



Blev grillat idag oxå, fläskfilé & fullkornsris ( yes nyttiga linjen har startat!)! & under middagen lyckades jag övertala mannen om att få använda svärfar & svärmors gamla fönster till en drivbänk! Here I come -mumsiga körsbärstomater, sallad av alla de slag, morötter, rädisor, smultron & ...... Ja,ja, det blir nog ingen odling i bänken förrän nästa år iallafall...



Sängdax!

Kommentarer
Postat av: Novalie

Vilken mysig dag du och mannen har haft ;)
Sov så gott!

2007-04-15 @ 22:32:48
URL: http://novalie.webblogg.se
Postat av: Novalie

Vilken mysig dag du och mannen har haft ;)
Sov så gott!

2007-04-15 @ 22:33:23
URL: http://novalie.webblogg.se
Postat av: Sommartjejen

Nämen kors i taket har ni VARMT inne. Gud så skönt!!
Då kommer jag på studs!!
:-)
Låter myyysigt med en drivbänk, jag vill också ha. Kan du inte fråga min svåger om han har ett till fönster över som han kan forsla ner till mig i sommar!!?? =)
KRAMIS!!

2007-04-16 @ 08:01:56
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Engla

Hallå där Nhea!
Vill bara säga att det är jättekul att du har börjat blogga "på riktigt" nu! Självklart följer jag med!:D
Kram

2007-04-16 @ 15:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0