Tanter & Powerpoint!

Igår ägnade jag 11 timmar av min dag åt att ta mig till & från samt lyssna på föreläsningar! Intog förstås en massa gott fika & lunch oxå...



Tänk er en fullsatt aula ca 500 ivrigt lyssnande öron & upp på podiet kliver en dam i 50-60 års åldern, hon är högt uppsatt, har toppjobb, topp lön, är ordförande, vice ordförande  hit & dit i diverse betydelsefulla föreningar på sin "fritid". Hon har en omsorgsfullt klippt page, sminkat sig & dragit på sig nya dräkten dagen till ära. & så ska hon börja sitt föredrag, fifflar lite med datorn, får efter 3 min tystnad igång powerpoint presentationen (som hon uppenbarligen INTE tillverkat själv) & stapplar igång, vid tredje bilden råkar hon komma åt en knapp på datorn som gör att powerpointhelskärmen förvandlas till massa små bilder som bläddrar förbi supersnabbt & tanten utbrister "SHIIIT" högt & tydligt i sin mikrofon... & där satt R & jag bland 500 andra personer & försökte göra oss så små som möjligt i stolarna & fnissade så tårarna rann...



Stötte på en gammal lärare.universitetet var hon verkligen en grå mus, totalt färglös, smög runt i korridorna, ingav så lite respekt att man blev mörkrädd... Igår hade hon piffat till sig, dragit på sig en kort-kort grön kjol a´la 93, oformlig matchande grön skjorta & matchat de bruna lågklackade stövlarna från 72 med en brun skinnväst... & det värsta är att hon VALT ut dessa kläder, stått framför spegeln & tyckt att hon såg snygg ut!

Precis när jag klivit in genom dörren igår kväll, kom våra gäster! Där stod jag med dammsugaren som jag inte hade hunnit dragit på... Men, men,  de fick trampa runt i dagens dos av byggdamm, vi hade iallafall fått igång värmen, så de slapp frysa!



mannen & R fick åka iväg & hämta indisk mat medan jag & flickvännen L började riva i kartonger efter bestick & tallrikar. Hittade fin besticken & tallrikarna till en av våra två fin serviser & miss matchade det med topp moderna helsvarta vin glas, hihi! & lyckades duka ihop det riktigt fint med tallriksunderlägg, ljusstakar & gräsliga servetter! Supermysigt! Fruktansvärt hungriga & vädligt pratsugna... De åkte hemåt vid 22, då mannen försökte sig på att montera duschhörnet som anlänt, men gav upp (skyllde på att det skulle bli snett om han inte fick hjälp...) & jag for äntligen runt med den förbannade dammsugaren! =)



Har för första gången i mitt Nya Hus vaknat av att det var för varmt i natt!! Sensation!



Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Kan riktigt se framför mig hur ni sitter där o skakar av skratt men försöker dölja det så gott det går! *ler*
Vilken härlig kväll ni fick och tänk att det nästan ibland kan bli EXTRA mysigt när man inte hittar allting som matchar varandra i servisen utan man tar det man har och alla är nöjda o glada ändå. Mer sånt, jag vill också ha gräsliga servetter nästa gång jag kommer på besök!! =)
Vad härligt med värmen, då har ni det säkert varmare än vi för vi stängde av vår värme förra veckan o imorse hade vi 17 grader inomhus. -Burr-
KRAMIS!!!

2007-04-20 @ 08:54:25
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0