Tisdagmorgon!

Kom hem igår & hittade ett upplyst hus & en elektriker i tvättstugan, så det blev ingen slappning i sängen eller framfart med dammsugare, utan jag höll mig så lugn som möjligt tills mannen kom hem & elektrikerna åkte.

Vi for iväg för att hämta våran nya soffa:

image28


Den passade perfekt i vårt nya hem & bland våra andra möbler men vi insåg att det fanns gott om plats för två fåtöljeroxå, så nu står valet mellan dessa modeller:

image29                                                    

När vi skulle bära in soffan, mannen och jag (tur att vi har pardörr) gick jag först, vi har ju än så länge bara en provisorisk trapp, men tre gigantiska steg, iallafall känns de så när man har X antal kilo soffa i famnen, ett tu tre så hade jag lyckats fara på arslet & satt på näst översta steget med soffan i famnen! För ett par år sedan hade jag blivit skit arg & skällt ut mannen för att HAN puttat omkull mig, MEN nu vet jag bättre & började asgarva istället & mannen likaså & hur lätt tror ni att det är att resa sig upp, med en soffa i famnen samtidigt som man är lealös av skratt? Men jag lyckades tillslut! =)

Sedan lagade jag en strålande middag med hjälp av vattenkokare & micro: det blev till att röra ihop pulvermos & färdiga kryddiga köttfärsbiffar, serverat med riven morot, tomat & avocado!

Tog sedan vår första motionsrunda på 6 månader! En 50 minuter lång powerwalk! Härligt!

Nu är det dax för maratonmöte halva förmiddagen... Urk...







Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Jag röstar på fåtölj nummer 2, den som har högt ryggstöd. Den såg bekvämast att sitta i, snygga var de ju alla 3!

2007-04-24 @ 10:34:44
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Engla

Åh vad mysigt jag längtar verkligen efter att få se bilder sen!
Jag lägger min röst på nummer 2;) Men var kan man hitta dessa möbler och vad ligger priserna på jag är lite intresserad de var ju supersnygga!
Kram kram Engla

2007-04-24 @ 13:00:31
Postat av: Nhea

Hej Engla!

Javisst är de snygga!De finns på Mio, soffan kostar 9900:-, fåtöljerna nr1:6950:-, nr2:4450:- & nr3:2950:-

så de skiljer ju endel, särskilt när man ska ha två! Tycker att nr. är snyggast jag med, men är lite osäker om den är för rak för att matcha soffan?!

2007-04-24 @ 13:31:18
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Engla

Ja okej tack då ska jag ta mig en titt;)
Ja nu när du säger det så ser det lite mer ut som att nr.1 och soffan passar ihop på något sätt om man tittar på armstöden. Men det kanske är lättare att stå i affären när man har soffan och de tänkbara fåtöljerna på samma plats?
Lycka till!
Kram Engla

2007-04-24 @ 13:54:05
Postat av: Nhea

Du har rätt! De hör ihop!Rå riktigt alltså!
Men det som inte syns på bilden är att den fåtöljer är en enorm koloss! Nästan lika stor som en 2 sits soffa, snygg men väldigt maffig, vet inte riktigt om jag vill ha 2 sånna kolosser i mitt vardagsrum...?! *suck så svårt*

2007-04-24 @ 14:32:07
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Engla

Jaha okej jo men man ser det.
Nej det var ju lite tråkigt.. men åk till mio och titta efter om nr.2 och soffan ser bra ut bredvid varandra;)
KRAM

2007-04-24 @ 16:48:54
Postat av: Nhea

Har gjort det... Gäller bara att övertyga mannen oxå, han är förtjust i nr. 3 av någon orsak! *suck*

2007-04-25 @ 14:39:07
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0