Dag två!

Gick väldigt bra igår att jobba tyckte jag, ganska skönt att få in lite rutiner i kroppen, även om det är lite frågetecken som ska rätas ut. Tex: hur ska jag klara mig mellan frukostfikat & lunchen utan att som nu smaska äpple/knäcke i tid & otid, sånt funkar ju på kontoret -inte ute på jobb.

Shoppade lite frukt & grönt , mjölk & fil efter jobbet igår, blev så sugen på iskall filmjölk med cornflakes & en gnutta socker -barndomsminnen! Packade väskan full & när jag skulle slänga upp den på ryggen så sprack blixtlåset sönder & väskan blev till en gapande mun... *suck* fick binda ihop den med lite hängande tampar & luftsa hem -lagom glad.

Inne på ICA vid fruktdisken, när jag stod & plockade som bäst kom en far & son in, sonen skulle absolut ha apelsiner & pappan började plocka i en påse. Då fick jag se att det var grapefrukt han stod & plockade i & tänkte det där blir ju ramaskri när de kommer hem, det är ju ganska stor smakskillnad på grape & apelsiner i allafall för ett litet barn, så jag sa faktiskt till & pappan tackade mig så mycket -där var en fruktstund räddad! =)

Väl hemma blev det filstund & sen lagade jag kasslergratäng på kassler, kokt tortellini (?) en gnutta matlagningsgrädde, mager ost, salt, peppar & purjolök. & han somna en 20 minuter innan mannen kom hem.

Blev slökväll i tv-soffan & nattenatte klockan 21.30. Läser "Dotter önskas", låterheldumt & titeln har ingen likhet med hur jag känner själv. Jag tycker att det vore kul att få en son -men skulle bli lika glad över en liten dotter! & boken tycker jag mer handlar om hennes känslor kring sin mamma än känslor kring att få en dotter... Har inte riktigt fastnat för boken!

Sitter nu & knaprar på moroten jag skulle haft till lunchlådan - men vafan!

Dagens meny:

Frukost: 1 banan + 1 knäcke + te Mellis: 1 äpple, 1 knäcke & 1 morot Lunch: kasslergratäng & ½ grapefrukt Fika1 : 2 knäcke med minilätta & te Fika2: fil med cornflakes & en gnutta socker Middag: falukorv i ugn med hemmagjort lättmos, riven morot. Kvällsfika: glass med fruktsallad kanske?


Kommentarer
Postat av: camilla

Här komemr "Kanelkesellan" =)
Gör den själv, hittade "receptet" på Topphälsa. Tycker det är SUUUPERGOTT!
Den från Topphälsa e lyxvarianten, sen kan man ju variera hur man vill =)
Lyxvarianten:
1dl Kesella 1% (kör halva burken)
1dl Kesella 10%
1 msk kanel
1 tsk vaniljsocker
Lite nyttigare varianten:
2dl Kesella 1% (tar hela buren)
1 msk kanel
Sen blandar man allt i en skål, sen har jag på upptinade hallon (lite småvarma e gott oxå), SÅ HIMLA GOTT! Jag är HELT FAST!
Älskar dessutom kanel så denna är pefrekt om man gillar kanel!
Kram

2007-08-28 @ 14:12:48
URL: http://labonita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0