Fredag & Lördag

Fredag

Min kollega ringde mig torsdag eftermiddag & meddelade att det var kris på jobbet *suck* jag hade ändå tänkt gå dit & avlsuta & fixa lite innan semestern & väl där på fredagen så var det ingen jättekris utan gick helt lugnt att sköta om man delade lite på sig & samordnade lite. Så klockan 14.00 vinkade jag byebye till jobbet för 3 veckors härlig semester! Nice!



Pappa kom & hämtade mig & vi åkte till min syster, hennes dotter fyllde 3 år! Gullunge! Det tog evigheter att öpnna paketen för det skulle ju lekas en sväng med varje innehåll innan det var dax för nästa öppnande. Jag & mannen hade köpt inredning till dockskåp (som hon fått av sina föräldrar) så hon fick ett hörnbadkar & dusch + mattor & en liten kattfamilj för hon ÄLSKAR katter & kattungar! De blev genast inlotsade i huset & kattmamman placerades vid sin matskål. Tyvärr gick inte duschen in för jag hade köpt inredning till dockhus "Stockholm" & hon hade fått dockhuset "småland" - hur ska man kunna veta det lixom *ler* men duschen kapades till perfekt storlek av pappsen & morfar.



Under tiden passade jag, syster, mamma & F på att fixa med pappas paket (vi hade inte firat honom än, han fyllde i onsdags) & min syster hade gjort ett så fint kort & jag stod där & kände & klämde på det & sa sen "Är det någon mer än vi som ska det här?" "Näe" sa min syster förvånat. "Då ska jag skriva dit en till" sa jag. & mamma lutade sig mot bänkskivan & tjurade & syster kastade sig om min hals & F såg mest förskräckt ut över att tre vuxna stod & bölade på ett kalas! haha! & så skrev vi dit "+ någon i april" på kortet & ropade in pappa & svågern från garaget.
Såklart hade ju inte pappa sina glasögon på sig så när han kom ner till den handksrivna delen på kortet fick han hämta dem & sen läste han & tittar först på min syster som skakade på huvudet & sen på mig "Är det du?" haha.  & kramkalas utbröt.

Mer gäster kom & gick & mannen döck upp efter jobbet & när alla gäster gått gick fördeösedaxbarnet så lägligt fram till honom & visade sin docka & mamma sa " Nu får du passa på att öva lite" & sen utbröt ett till kramkalas & pappa dunkade honom i rygen & klämde fram det mest manliga jag hört "Det har du gjort bra!" *asgarv*

Vi passade även på att berätta för svärföräldrarna, svärmor fällde lite tårar & svärfar började genast rabbla den ena bilen säkrare efter den andra, helst ska de vara inlindade i bomull! haha

Lördag:

Mannen jobbade så jag passade på att åka & shoppa lite, vi skulle få besök på kvällen & de har precis fått bebis så jag shoppade en vit/rosa/brun mjukisdress med matchande bodie till, urgulligt! & sen shoppade jag en storasyster present till H & två böcker till mig & mannen "handbok för gravida -allt som inte läkaren säger" & "Ett barn blir till" med bilder av Lennart Nilsson för endast 119:- (vet att jag skulle få låna den, men kunde inte motstå ett så förträffligt pris). & så shoppade jag mat till kvällens grillning!



Gästerna kom redan vid 15.00 då mannen låg i poolen & jag satt i bikini så det blev snabb-byte av kläder & in i skuggan! Själv var jag otroligt trött & hängde knappt nte med i samtalen & orkade knappt inte fixa med maten & äppelpajen slutade med att jag orkade plocka äpplena men de blev liggandes i soffan...

Lördagens meny:

Grillad nötbiff med potatisklyftor av färskpotatis, kall bearneisås, kall vitlökssås & grillade grönsaker

Till efterrätt blev det:

Grillad banan med choklad i mitten + glass & även grillad ananas = supergott! (tärnade ananasen & la i folie & slängde på grillen)




Deras lilla dotter är ett praktexempel av ett drömbarn; sover 9 timmar varje natt, äter var 4:e timme, bajsar klockan 10 varje morgon & därimellan skrattar eller sover. *dream on*

Nu ska jag kika runt efter lite kläder jag vill ha på nätet!

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

vilken tur att du ska till spädbarns familjen i 3 dagar där vi sover middag så ofta vi kommer åt!!!

2007-08-05 @ 12:50:55
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0