Gårdagen...

Två dagar på jobbet & jag är redan färdig att kasta ut en arbetskamrat genom fönstret! Jag har ju som sagt bytt kontor -vilket för mig är en ganska så hjärtskärande sak för det innebär att jag lämnar min älsklings kollega -hon som jag kan prata med allt om, som jag brukat älta en massa jobbproblems med, delat godisskål med, lunchat med, gjort bus med & som jag håller av så hjärtat gör ont! Vi stod & små snyftade lite på mitt nya kontor då M dyker upp, hårt knackandes på dörren & skriker "Vad gör ni för något?" , både jag & N gav henne blickar som kunde döda, fortsatte våra snyftningar & försökte ignorera, då klampar M in, sätter sig på mitt skrivbord & lägger sig i vårat samtal -trots att vi fortsätter ignorera & fortsätter ge killer blickar. & det värsta är att hon fattar inte att hon irriterar andra, det är bara andra som irroterar henne- tror hon & pratar hon vitt & brett om, hon pratar så högt att öronen håller på att trillar av & hon är så irriterande så en big, big spark i hennes feta arsle skulle passa bättre än BÄST!

Min nya kontorskollega som jag även är mentor för (hon har en sjukdom & arbetstränar med vårt projekt) får mig förvisso att må bra, jag har nog aldrig skrattat så himla mycket som jag gör just nu -även om huvudet är ganska så trött klockan 16 när jag går hem!

Igår enades mannen & jag om vilken garderob vi skulle beställa det blev en LUMI -trendline i ek såklart... Två ekdörrar & 1 helglasad!



Är det någon som köpt ICA´s gräddglas? 1 liters förpackningar, vi åt sån glass till fruktsalladen igår -den smaka gammal sur mjölk! & ja mannen höll med om det oxå, det var inte mina fantastiska smaklökar som hittat på något eget...

Somnade i soffan 20.45 & vandrade in i sängen & kröp ner till 21.00

Dagens meny:

Frukost: 1 glas oboý, 1 banan, 1½ knäcke + te Mellis: 1 äpple, möjligtvis 1 nekatrin oxå Lunch: ugnstekt falukorv med potatismos & morot Fika: 2 knäcke med minilätta + te Fika: filmjölk med cornflakes & lite drottningsylt Middag: köttbullar, potatis & bruna bönor Kvällsfika: hm...?


Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Vilken tur att din nya kollega iallafall är rolig så du inte får pest o pina på jobbet bara för att du mister din mysigaste kollega!
Ni får försöka träffas ändå.
Angående hon med feta arslet så tycker jag gott du kan ge henne en spark där om hon fortsätter sådär!! :-)

2007-08-29 @ 09:35:25
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: svintoflickan

skrattade verkligen åt..i huvudet på en gravid..hi,hi.
men vilken konstig kollega..är hon avundsjuk du är kompis med den andra..eller.sov gott.
kram

2007-08-29 @ 22:20:57
URL: http://svintoflickans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0