I huvudet på en gravid...

Jag vet jag vet, jag lovade att inte BARA tjata om graviditet & bebis osv. Men som ni förstår så upptas 95% av mina tankar av detta & jag håller det fortfarande hemligt på jobbet & vill fortsätta med det ca 1-2 mån till & då måste jag få tjata om det med någon dvs er kära bloggläsare!


Magen: att något som förut mest kändes som en lite degklump över byxkanten som jag varken orkade banta eller träna bort trots små försök har nu plötsligt förvandlats till gullig. Ja den svullna toppiga magen som infinner sig på kvällarna smeks nu varsamt av både mig & mannen & speglas & njuts av. & för första gången i mitt liv VILL jag att den ska bli större....

Titsen: mina annars behändiga myggbett förvandlas mer & mer till glamourmodell size, till mannens dreglande lycka -även om de är ett big no,no att ta på för de gör ju så förbannat ont. Bh:arna i B-storlek börjar bli för trånga, bröstvårtan hamnar lixom nästan utanför, not so sexy! Plötsligt känns bh:ar utan push up & en massa byglar som himmelriket -även om jag inte tagit steget ut & köpt någon än!

Trosor: att på 2 sekunder ha flyttats från sexy spets avdelningen till big, bigger, biggest sidan med tankar som "det måste ju för guds skull vara bekvämt" så högt upp mot armhålan som möjligt & så få sömmar som möjligt har blivit signum för mina trosinköp.

Humöret: att svänga från krokodiltårar till vrålande ilska på en sekund är inte längre något "andra gör", nu: been there done that -typ every day! Nu är det inte bara morsan som har näsdukar hängandes från tv-glasögonen....

Trötthet: plötsligt är mannen piggare än piggast & det är JAG som "tittar smalt" i soffan klockan 19.30, det är JAG som sover så hårt att ett basketlag skulle kunna dundra igenom huset utan att jag vaknar & det är JAG som softar med posten då mannen plockar i & ur diskmaskinen, tvättmaskinen eller tar fram dammsugaren.

Illamående: känns ganska konstigt att plötsligt dra en spya utan att vara bakfull/magsjuk & framför allt att det är något positivt... Hur många gånger har man inte hört "det är BRA att du mår illa då sägs det att bebisen verkligen sitter FAST"... & de är de tankarna som rör sig då man kör ner huvet i toan tredje gången på samma dag eller när man inte försöker låtsas om en kväljning i lunchrummet för att bordsgrannen äter grillad paprika...

Sexlusten: Vad för något sa du?


Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Ååå gud vad jag skrattar här hemma vid köksbordet.
Du är för härlig Nhea!!
Skriv du gärna mer om din bebis, det tror jag inte skadar din blogg ett dugg!!! *ler*
*kramar om*

2007-08-29 @ 09:34:18
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Pernilla

tycker du helt klart ska skriva om bebben, alltid kul att följa med vad som händer.
Känner igen det där med illamåendet, mådde illa nästan halva graviditeten med båda barnen, inte kul!
Men man får ta det till sig att det brukar vara ett tecken på en stark graviditet.
Ha det bra!!!

2007-08-29 @ 10:23:02
Postat av: Camilla

Hihi roligt att läsa =)
Tycker du ska skriva exakt vad du känner även om det är bebis-tankar, bara roligt att läsa!
kram!

2007-08-29 @ 12:02:08
URL: http://labonita.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0