Inga sparkar & inskrivningsdag!

Igår han jag inte ge henne någon spark i arslet -för hon sjukskrev sig! Blir borta resten av veckan & just nu känns det bara underbart! Tror inte hennes beteende handlar om svartsjuka eller dyl. hon är antingen utbränd eller har någon bokstavskombination -men det vill hon nog inte inse själv!

Igår gick jag förbi ICA för att handla lite till middagen & hämta ut mitt paket. Tyvärr hade halva stan tänkt samma sak + en surtant på ca 85 bast. När jag skulle förbi surtanten i gången vägra hon flytta varesig korg eller sig själv, blängde bara surt på mig & jag kände "fasen tanten luktar ju bajs". Väl framme i kassan hamnade jag efter en tre barns mor där alla barnen tjatade om glass & hon nekade dem ända tills det var hennes tur & det blev ett virrvarr av betalning, glassar & "kom nu, annars hinner du inte" & helt plötsligt hade surtanten kommit före MIG i kön! Hur gick detta till? Orkade inte bry mig & tyckte det var rätt åt henne då alla i min kö skulle hämta ut paket utom henne, big misstake att ta den kön lille surtantsen! Efter att halvt ha kvävts i hjäl av bajsdoften, kom jag ut ur affären med mitt paket & kunde gå hem. Väl hemma i mitt kök insåg jag att bajsdoften förföljde mig - det var mitt mamma scan köttbullepaket som luktat hela tiden...

Förberedde maten, men gick & la mig mitt i så mannen fick laga maten när han kom hem medan jag sov vidare en stund & sen reste jag mig från matbordet & åkte för att handla lite mer på stora ICA. När jag kom hem hade han plockat undan allt, gjort matlådor & putsat köket skinande rent! Gulle!

Idag ska jag skriva in mig hos Barnmorskan kl. 9, vet ej om det blir promenad, låna cykel eller om jag kanske kan ljuga till mig "Skjuts till tandläkaren" av någon vänlig själ på jobbet...

Dagens meny:

Frukost: 1 glas oboy, grov smörgås med mager ost & tomat, 1 banan Mellis: 1 äpple + 1 nektarin Lunch: fiskgratäng med dillsmak + ½ grape Fika: 2 knäcke med minilätta Fika: fil med cornflakes + en gnutta socker Middag: chili con carne med fullkornsris Kvällsfika: kladdkaka med glass (får besök)

Idag kommer 2 kompisar, en som jag träffas ca 2 ggr om året för att hon bor utomlands & en gammal partykompis. Ska bli kul! Egentligen skulle vi hitta på lite skoj med jobbet efter jobbet, men jag kände bara att jag inte orkar det & inte vill det. Plus att jag får besök & att jag inte tvättat en enda maskin inför helgens Londonweekend...

Kommentarer
Postat av: Miakina

Vilken kul blogg du skriver... Grattis till "magen" skönt att ha en "tillåten" mage. Lycka till!!!

2007-09-02 @ 21:01:40
URL: http://miakina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0