Snart hemåt..

Snart tänker jag gå hem... Jag orkar snart inte sitta här & häcka en sekund till...

Tur att mannen fixade köket igår & jag han fara runt efter diverse ivägslängda strumpor, tröjor, trosor som låg lite här & där i morse, samt svabba av handfatet. jag har nog hakat upp mig på sunkiga dammiga, tandkrämsfläckiga handfat, jag avskyr det. Så när vi får besök då ska kranen blänka! Sen om det rullar lökbitar över köksgolvet -det är inte lika viktigt...

Barnmorskebesöket gick bra, hon frågade hur jag mådde, om jag kunnat släppa min oro jag hade då jag blödde & det har jag faktiskt. Visst får man sina panikattaker ibland, men numer är de mer om det är rätt tid att skaffa barn eller inte, men va fasen säger man så så är det nog alltid något som är i vägen & barn vill vi ju ha & då måste man ju gå runt & vara gravid oxå, så då är det väl lika bra att få det överstökat... men jag trodde nog aldrig att det skulle vara så läskigt att vara med barn, jag trodde mer att jag skulle gå runt i ett stort mysmoln, men det kanske kommer med bebissparkar & bebiskula.

Gjorde dock ett BIG mistake genom att säga att jag skulle till tandis på jobbet & sedan sitta & knapra knäckebröd direkt efter besöket, fick 2 kommentarer om att "det visst gick bra hos tandläkaren" & "Men får du verkligen äta NU?"... Ups! Nybörjar fel! =)

Fick även helhemsk information om graviditet & dricka alkohol, hon bekrev att bebisen har helt blottlagda nerver & det finns inte det minsta lilla filter som stoppar alkoholen från att gå in i barnets system, dricker man flera dagar i rad finns det alkohol i fostervattnet & hon sa som så att bebisen badar tillslut i alkohol, hemska tanke! Tur att man inte ser alkoholavståndet som någon uppoffring, tycker faktiskt det är ganska så skönt att inte dricka!

Nä om man ska ta & masa sig hem då! tänkte försöka hinna slänga ihop en chili con carne + en kladdkaka innan gästerna dyker upp, så får de välja, mat eller fika eller kanske både och!

Kommentarer
Postat av: FashionWay

Du är välkommen att bli medlem i www.FashionWay.se

2007-08-30 @ 15:14:55
URL: http://www.FashionWay.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0