Söndag!

Tog en rejäl sovmorgon efter som det blev lite sent ugår (ok bara 12, men för mig är det tok sent iallafall just nu) så jag sov till 11, gick upp & fixade frukost, bloggade lite & surfade runt lite (vi bor hos svärisarna i helgen för de har dragit till spanien).

Sen tog jag min bok & la mig i solstolen, det var mulet men varmt & det blev bara mer & mer sol så tillslut åkte bikinin på & mannen i poolen.

Mannen fixade lunch, hämtade färsk potatis direkt ur landet & plockade dill & gjorde köttbullar med kokt färskpotatis & brunsås! Sen åkte han & hunden iväg för att köpa söndagstidningarna & jag plockade undan & lutade mig tillbaka i solstolen igen. Vid 16.30 var jag supertrött & tog med mig vovven in i dubbelsängen & sov till 18.00 då en kall nybadad man stod & visade upp sin kritvita rumpa mitt framför näsan på mig.



Vi tog en tur med båten, hur skönt som helst, helt lungt på vattnet (ja förutom hunden som for fram & tillbaka som ett jihu i båten) & nu håller vi på att fixa kvällsmaten.

Förrätt: avocado med skagenröra + extra räkor
Huvudrätt: grillad fläskfilé med ugnstekta potatishalvor som fått lega & dragit i olja, vitlök & massor av olika örtkryddor + salt & svampsås
Efterrätt: äppelpaj med glass (idag blev det äppelklyftor som dragit hela dagen i socker & kanel med ett täcke av 100g smältsmör+3 msk socker + 3 dl havregryn )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0