Tis, ons & tors

Tis:

Blev en dag i sängen, voffsingen har blivit min svans & följer mig vart jag än går, ligger jag i sängen så ligger hon där, går jag & kissar så står hon & kikar in genom dörren, haha så söt!

På kvällen piggnar jag till lite & vi köper hem Indiskt & går en mini skogspromenad med hunden. Sover sen som en stock!

Tisdagsmeny:

Frukost: mammas äggmackor 2st + te & tranbärsjuice Lunch: köttbullar, potatis & sås (matlåda) med inlagd västeråsgurka & lingonsylt Middag: smakmeny: kyckling, lamm, räkor i indiska kryddor + grönsaker, ris & den underbara röda såsen

Ons:

Lite mer uppe tid, men mycket tid i sängen. Har läst ut Gardells Jenny & Fossums Älskade Poona. På em/kvällen mår jag skit illa & vill bara ligga stilla. Men mannen far runt & fixar på övervåningen & grillar till oss på kvällen så klockan 21 sitter vi & äter mat & jag mår ganska så bra.

Onsdagsmeny:

Frukost: 1 yoghurt, 1 rostad macka med ost & bjönbärsmarmelad, te & juice Lunch: samma som tisdagslunchen Fika: 1 tip top Middag: grillad fläskfilé, grillade tigerräkor, grillad färsk lök & champinjoner bakad potatis med hemmagjort  vitlökssmör

Tors:

Upp i ottan på VUL (läs längre ned) sen blev det sängläge med illamående, försökte peta i mig en yoghurt, en kopp te med lite socker & 2 digestive & efter ett tag lugnar det sig & jag kan gå upp & laga lunchen: varma mackor!
Sen åker vi med båda bilarna till svärföräldrarnas hus igen så hunden får vara hemma & kunna sprinag in & ut som hon vill.  & nu har mannen & jag legat & plaskat i poolen i nästan en timme 34 grader varmt! Behöver jag säga att det var skönt?

Ikväll ska vi ha kräftpremiär -bara mannen & jag! Mysigt!

Dagens meny:

Frukost: 1 liten yoghurt, 2 digestive, te Lunch: 3 varma mackor med tomatsalsa, skinka, champinjoner, lök, curry & ost Fika: 1 äpple + massa mineralvatten Middag: kräftor, räkor, baguette & skagenröra! MUMS!

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Gud vad gott med kräftor, vågar inte äta några pga Viktor. De kan få massa utslag har jag läst.
Får vänta till nästa år!
Hur gör ni med de grillade räkorna, lägger ni dem bara på o grillar? Blir de inte fasligt torra bara då? Vi har hela frysen full med tigerräkor men vet inte vad vi ska göra med dem...
Bra på sätt o vis att du mår illa, men det är skitjobbigt. Man känner sig sjösjuk mest hela tiden! Ibland är det skönare att spy kan jag tipsa dig om!!
Mjölkprodukter är svårare för magen att smälta, försök med nyponsoppa om du gillar det. Jag drack alltid ett glas nyponsoppa o åt ett digestive kex innan jag gick upp ur sängen. Det fungerade OFTAST för mig.
PUSS

2007-08-09 @ 20:23:10
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

Hej syster!
Vi köpte först en påse dyra tigerräksstjärtar, de funkar inte att grilla (yes vi har provat) men är utmärkta i wook (blanda upp med kyckling, grönsaker, kokosmjölk & en påse färdig wook krydda från santa maria)!
Men tigerräkor med huvudet kvar (ligger oftast styckvis i frysdisk bredvid räkor till hg pris) trädde vi på spett & grillade på ganska hög värme 2min per sida (vill man ha dem extra gosiga kan man sprätta upp magen på dem & ha i en klutt vitlökssmör efteråt)...
Jag tycker inte jag får i min någon kalcium, har inte orkat köpa tabletter än. Så det är därför jag trilskas med 1 yoghurt per dag + massor av ost!!!
Än så länge mår jag mest illa på eftermiddagarna & så pang blir jag så hungrig så jag håller på att dö!
KRAM

2007-08-09 @ 21:27:04
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0