Home alone + julshopping

Igår upptäcktes det en stöld här på jobbet. Någon idiot har stulit våra adventsljusstakar (lixom hallå) & ingen på hela huset vill erkänna om de råkat tagit dem av misstag. Så jag & N åkte & shoppade nya på Coop, fick 4 stakar & 3 stjärnor på fot för 247 :- ( de kosta 49:- st & 30% på det), så nu har vi åter julstämning här i korridoren igen.

N hade shoppat med sig färska räksallader på morgonen & vi åkte hem till mig på lunchen. N har inte varit där sen april så det blev guidad tur igen & så luncha vi & avslutade med kaffe/te & tryffelprovsmakning. Mycket mysigt!

Bilen går som på räls, är helt underbar att köra, dock något svår att parkera med, den är ju så lång både fram & bak, men än så har jag lyckats hålla mig undan missöden =)

Efter jobbet åkte jag ut på julklappsjakt. Letade efter smörgåsgrill åt mannen, hade tänkt mig en OBH Nordica i serien Steel eftersom vi har en hel del annat i den, men den tillverkades inte i den serien, så jag engagerade både en & två butiksbiträden i att leta efter smörgåsgrill i borstad stål... Utan reslutat, jo ok Philips har en men den var apful... Finns en svart som var ok, lutar åt den, känns sådär att börja köpa i Chiliserien när inget annat är i rött hemma i köket. Hittade iallafall ursött påslakanset åt min syster dotter med prinsessor på. *nöjd*

Väl hemma ringde mannen, han var seg efter en hel dag i mässhallen, väntade nu på fördrink & banketten. Själv lagade jag pizza med förskräckligt mycket smaskig fyllning & latade mig i soffan. Blev astrött vid 20.00 & eftersom det ändå inte var något bra på tv så valde jag att gå & lägga mig, läste en liten stund men somnade snart sött. Har tyvärr sovit sådär i natt. Sovit, vaknat, sovit vaknat, har känt mig små förkyld, lite halvfebrig, lite ont i magen osv. Övervägde starkt att vara hemma, men när man väl vaknar på riktigt är bara snorigheten kvar. Visst jag hade kunnat vara hemma och bara vilat ändå, men med vetskapen om att min kompanjon har semester & hennes vikarie har gått & blivit sjuk + att jag har tre möten idag, så valde jag att åka iväg, är ju kortdag idag.

  V. 24


Guidad tur i julpyntat hus:

 Entré

 Köket

 Vardagsrummet

 Våran "4 åring" (lika lång & väger lika mkt som en 4 åring), megatomten


 I väntan på matmöblerna (kommer nästa helg) så har jag klätt in bordet i ängladuk.

Dagens meny:

Frukost: risgrynsgröt med frön, socker & kanel, baguette med ost & grönsaker + te Lunch: nasigoreng + apelsin Fika: julmust & pepparkakor? Middag: ska äta hos svärföräldrarna ikväll Fika: choklad?

Helgens planer:

Fredag:

Hämta mannen hos svärisarna
Äta mat där

Lördag:

Rulla köttbullar (som inte blivit av än)
Göra sista tryfflarna
Åka till Stockholm & gå på julbord med uppträdande

Söndag:

SOVA
2 advenstfika med mina föräldrar hos oss




Kommentarer
Postat av: Linda

Nämen hur kan man SNO Öjusstakar hm....ja man blir ju knappt förvånad längre

Så julfint Du har det hemma...
Ha en trevlig helg // Linda

2007-12-07 @ 09:34:41
URL: http://aragon.blogg.se
Postat av: Alva

Ja se man ska aldrig sluta förvånas. Sno ljus stakar, det är bara för mycket...
Jag tycker att magen vuxit sen förra kortet. Bulan är jätte fin!
Fint ni har det!
Ha en skön helg!
Alva

2007-12-07 @ 19:47:38
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: svintoflickan

ååå vad du är fin !!!
vilket datum är du beräknad?
är de alltså 4 veckor emellan oss?eller mellan bebisarna förstås...menar jag ju:-)
vi tjuvkikade lite..men de kanske du har läst..troligtvis har vi en grabbis i magen.
har ni tjuvkikat?
vad tyckte du om idol.
jag hejar på amanda.
kramis

2007-12-07 @ 22:11:51
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Novalie

Vilken fin tapet ni har i hallen och byrån gillade jag verkligen! Ni verkar ha fått det riktigt fint i ert nya (rätt så nya iaf) hem! Trevlig andra advent! Kramar

2007-12-09 @ 09:43:52
URL: http://novalie.webblogg.se
Postat av: sommartjejen

Vad fint du har det! De där bilderna missade jag häromdagen. vad konstigt!?
Ser riktigt juligt o mysigt ut!!!
kramis

2007-12-10 @ 16:23:44
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0