Måndagsslö man & lugn vecka på jobbet

Förtydligande: Min kära syster påstod att hon såg hjärtan inslagna i foliepapper på bilden av mina tryfflar igår, vill bara förtydliga att JAG gjort tryfflarna men lagt dem i en Lindht hjärtplåtburk...

Njuter av sista veckan utan Babsan, min kalender är nästintill obokad, tar itu med allt pappers & skrivarbete som legat, har till & med städat lite på skrivbordet. Är riktigt glad att jag har mkt kontorstid den här veckan, vaknade igår med igenmurat öga, har fått utslag på ögonlocket som vätskar sig & gör att ögonlocket svullnar upp under natten, inte så snyggt. Så jag går runt med minimalt med smink & halvöppet öga. Till min förvåning fick jag kommentaren igår: "Vad söt du är när du inte har smink"....

Gick hem en smula tidigare igår, fixade maten, skrev klart alla julkort, har begränsat oss till närmsta släkt & vännerna i år, tänkte skicka mailvykort till resten.

När mannen kom hem var jag superhungrig, han rynkade på näsan åt den stuvade potatisen & sa "jag är inte så förtjust i stuvad potatis", men sen slevade han i sig som aldrig förr & utbrast "Det här var ju gott, inte alls som skolans med hårda potatisbitar i". Lixom hallå, jämföra MIN mat med gammal skolbespisningsmat *fnys*

Började titta på en film med Matt Damon, men den var alldeles för seg & händelselös för min smak & tydligen för mannen oxå som somnat sött i fåtöljen. Tittade på Joey & Vänner & sen gjorde jag fruktsallad & kröp ihop i sängen med min bok istället.

Idag ska vi till Försäkringskassan & försöka bli lite klokare på mammapengen, får se om det lyckas =)

Dagens meny:

Frukost: risgrynsgröt med frön, socker & kanel, 1 grov smörgås med ost & gurka, 1 liten burk fruktsallad Lunch: dillstuvd potatis & stekt korv Fika: äpple Middag: ugnstekt kycklingfilé med risnudlar & wookgrönsaker Fika: fruktsallad

Kommentarer
Postat av: sommartjejen

Din kära syster erkänner att hon aldrig klickade på bilden o därför SÅG jag inte dina egna hemmagjorda tryfflar!!! *ler* (man såg bara burken då)
Hur gör du stuvningen till potatis, har jag nog aldrig ätit, inte ens i skolbespisningen!!
kram

2007-12-11 @ 08:52:03
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

Vad skönt för jag trodde du blivit skvatt galen =)

Stuvning:
2 msk mjöl rörs ut i 4 dl mjölk, tillsätt 1msk margarin, låt koka upp under omrörning & koka i ca 3-4 min så mjölsmaken försvinner, tillsätt salt, peppar, hackad dill & KOKT tärnad potatis -låt potatisen bli varm sen servera! Enkelt & gott!

KRAM

2007-12-11 @ 08:58:00
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Alva

Mmm, stuvad potatis är så gott, å stuvade mackaroner med stekt korv och ketchup *mumma*
Nä, nu börjar det likna en matorgie!

Så himla gulligt sagt "va söt du är när du inte har smink", när jag fått den kommentaren så har jag både blivit glad och lite stött. Vadå? Är jag inte snygg när jag gör mig i ordning ditt svin! Och wow, jag är så naturligt vacker! Lagom är bäst, är det inte så det heter?
Det där om julkorten gör mig påmind om att jag varit så duktig och köpt julkort i god tid...Men igår när jag skulle göra i ordning dem så tametusan var de puts väck. Går ej att finna, som bortblåsta. Så där fick jag för jag skulle vara så duktig...

2007-12-11 @ 09:46:01
URL: http://alvajohanna.blogg.se
Postat av: Camilla

Tack för den gulliga kommentaren =) Kommer såklart fortsätta läsa din blogg (min favorit=). Började läsa din blogg när du hade den på VR.. man tröttnar aldrig på din blogg. Och så kul att vi får följa dig med bebisen i magen med =) Ha en jättebra dag! Kram

2007-12-11 @ 11:36:34
URL: http://salud.blogg.se
Postat av: Gisela

Åh tänk om man kunde få den kommentaren nån gång...

2007-12-11 @ 11:42:08
URL: http://gisellas.blogg.se
Postat av: svintoflickan

hej,hej ..jo jag finns på familjeliv..mammanmia heter jag där.
förut var jag så duktig o hade in massa bilder där men nu var de ett tag sen jag hade in nya bilder.
tycker de är jättesvårt med kläder nu..tycker inte mamma brallor är supersköna ..men man kan ju inte gå med mysisar jämt.
kramis

2007-12-11 @ 15:59:10
URL: http://svintoflickans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0