Stressigt julbord & soppa torrt...

Igår skulle vi ju avnjuta jultallriken med jobbet. Jag & N for iväg i jobb-bilen bra i tid & tur var väl det, vi körde en bil som både går på gas & bensin & jag fick syn på att gastanken var nere på rött, slog över till bensin -då var den oxå nere på rött!! & larmknappen om att "nu är det dags att tanka" började blinka. Så det var bara att vända om, pusta ut över att vi hunnit se det i tid för bilen sväljer gas/soppa värre än ett hungrigt troll.

När vi väl kom fram var klockan 11.45, då lunchen skulle börja, men inte förrän 12.30 kom serveringstanterna ut med glöggen, kände mig en smula stressad då jag var tvungen att åka 13.15 SENAST! Den kalla tallriken var helt underbar & jag blev mätt på bara den. Sneglade på klockan som då var 13.00, så jag pep ut i köket & talade om som det var, sen fick jag låna chefens mobil & ringa chefen vars grupp jag skulle hålla presentationen för & be att få bli lite sen, 30 min sent gick bra. Jag hade anmält mig som glutenallergiker, men det skulle jag inte gjort, fick kokt potatis istället för Jansson & inte en endaste köttbulle. Efter att ha provsmakat det mesta på tallriken tog det tvärstopp. N & jag for ut på dasset för att kissa, var så fruktasnvärt kallt att vi höll på att få frostskador i rumpan. Sen fixade N så vi fick efterrätten med i kartong & så drog vi iväg. Hade då 15 min på mig att hitta rätt & tur var väl det för de minutrarna gick åt, kartan såg inte alls ut som verkligheten. Men gruppen var supersöt & tog väl emot mig & lyssnade rart på vad jag hade att säga, ställde lite frågor & eskorterade mig ut genom dörren med orden "Trevlig mammaledighet om vi inte ses innan "... Fick ju säga att jag precis varit på julbord men att det inte bara var därför magen stod rätt ut...

Unnade mig en sväng in på en DYR men ack så fin affär där jag hittade Viktors julklapp -han kommer bli en tuff men söt kille! Fast det är han ju redan, men mest söt i mosters ögon!

Slutade lagom så jag han hem för att se lucia på 2:an, men jag lyckades ju grädda raggmunkar under tiden så jag lyssnade mest. Mannen kom hem, vi åt. Fick endast ner 1 raggmunk & skänkte bort min matlåda till mannen så jag kan köpa sallad idag, känner mig så flottig efter julbord & raggmunk & så. Blev akut nr 2 nödig innan mannen ätit upp, sorry! Magen fick väl nog av all mat! Efter det gick jag & la mig & sov mellan 18.30-19.30, mannen fixade med sin väderstation han fyndad för 89:- *suck* & när jag väl klev upp sov han sött i fåtöljen med tv:n på skyhög volym. Vilket par vi är! Bäst att passa på om 3½ månad funkar inte de där sömnperioderna längre!

Tittade på Bonde söker fru medan jag åt upp min melongrape, den var verkligen god! Lite små krånglig att äta då man var tvungen att ta ur fruktköttet annars blev det för beskt. Fick bannor av mannen för att han missade 5 minuter av programmetdå jag inte väckte honom i tid. Känns som att jag fick lite rätt. Två par är förälskade upp över öronen & två par kommer skita sig totalt ;-)

I helgen ska vi ha hand om svärmor & svärfars lilla bebis (hunden som är 12 år), min partner in crime, hon är fullkomligt förälskad i mig, följer efter mig var jag än går, mannen bryr hon sig knappt om men om jag ligger & vilar så ligger hon med mig & vilar, går jag & hämtar något i köket så går hon ut i köket, går jag på toa så nog står hon där med sitt lilla huvud & kikar in... Men mannen får sköta allt det praktiska, se till att hon har mat & vatten & gå ut & gå med henne. Hon drar så förbannat, ingen koppelhund direkt. Förra året stack hon ju för svärfar som slog i backen med en smäll, ena ansiktshalvan såg helt misshandlad ut, han hade hamnat med huvudet ner i isbundet grus- stackaren! Men det såg rätt roligt ut...

Dagens meny:

Frukost: risgrynsgröt med frön, socker & kanel, 2 skivor grovt bröd med ost & grönsaker, pepparkakor+te Lunch: sallad Fika: apelsin Middag: taco´s (ska se om jag orkar baka egna tortillias, hittade recept idag när jag letade efter sconesrecept som jag lovat mannen i helgen) Fika: choklad


Kommentarer
Postat av: sommartjejen

Nu är det ju till o med så jag börjar längta till julafton o få veta vad det är för fint Viktor ska få!!!! :-)
Sov ni, när ni vill o när ni kan, det är nog det enda jag saknar från tiden innan Viktor. Men det är en lätt sak att vara utan när man istället har en liten gosis som skiner som en sol i princip hela tiden! *mamma smälter*
KRAAAAAAAAAAAAM o mysig helg!!!

2007-12-14 @ 08:30:52
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: svintoflickan

ja jag ska hälsa systeryster...började just fundera om jag sagt till henne att du är gravid..hm...

nu ska jag se tv..skön avkoppling på kvällarna tycker jag.

bara för du skrev om bonde söker fru var jag tvungen se sist..ett par var killen lite pinsam i tycker jag...
men ett par..dom som badade..verkade lyckliga.

kram

2007-12-14 @ 20:59:12
URL: http://svintoflickans.blogg.se
Postat av: Novalie

Ha ha! Kan se dig, mannen och hunden framför mig! Du i soffan med kaffe, tidning/bok, en filt och en hund vid dina fötter och en äkta make som sringer fram och tillbaka för att behaga er två ;o) Hoppas du haft en fin helg! Kramar

2007-12-16 @ 12:43:40
URL: http://novalie.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0