Lantlig söndag

Eftersom att mannen & svärfar inte lyckades få igång elmotorn till Bryggbåten så blev det inte någon premiärtur...



OBS! Bryggbåten på bilden är inte svärföräldranas, men jäkligt lik!


Men vi hoppade in i bilen, mannen & jag & begav oss till ett par vänner som precis flyttat in i ett hus på landet. Mysigt! Han knappt hälsa på övriga nyfikna gäster innan J drog i gång "Touren" i huset. Mannen pekade nyfiket på en dörr & frågade vad det var då J sa " Det är källaren, men jag tänkte att vi tar övervåningen först" & vi svansade snällt efter. Efter att ha sett alla tre våningar hoppade jag in i köket hos A för att prata lite, det skulle jag inte ha gjort " Kom hit, vi är inte klara än ju" röt J. Oj, oj, oj oj, att försöka hoppa av efter 3/4 delar av "touren" gick inte, det vara bara att foga sig in i ledet igen & glo på ett garage *fniss*

Sommarängen på bilden är inte samma som i vår trädgård, det finns nästan ingen likhet alls med vår...


Blev en mysig dag, med bäbismys på en filt i gräset & supergod lunch + fika! Mannen & jag jag var inte hemma förrän 17, då tänkte jag ta en riktig slappar kväll, men icke sa mannen som började sätta upp brandvarnare & tjatade tillslut ut mig i "trädgården" då han inte klarar av att vara själv. Så där stod jag till klockan 20.00 & rensade ogräs i vår "ängsmark" som vi så käckt kallar den. Det är egentligen ett hav av ogräs i jorden som ännu inte är riktigt utspridd. Gräs blir det inte förrän nästa år, men då man knappt kan ta sig från bilen & in i huset pga av allt ogräs så var det dax att börja riva upp det!

Vid 20 snåret blev det till att grilla hamburgare & efter det ÄNTLIGEN slappa i soffan! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0