Lite sur...

Igår tyckte jag & en kollega att vi varit så himla duktiga att vi fick ?unna oss? varsin glass. Jag premiär åt Solero smooothie med bananglass & bjönrbärsöverdrag, endast 99kcal. an kunde verkligen se björnbärsköttet så jag kände mig super nyttig *ler* till råga på allt lyckades halva glassen gå av & trilla ned på min fot & vidare ut i gruset, så jag fick väl bara i mig 75 kcal glass ;-). Satte oss i bilen & körde i väg, tyckte att det kändes lite konstigt under kopplingsfoten, jaha där satt ett vältuggat tuggummi!! Grattis! Så väl vid kontoret fick jag attackera resterna under min sko medan kollegan tog tag i tugget på pedalen med en sax!  

Blev så himla sugen på lasagne igår & till min lycka hade jag tagit fram köttfärs på morgonen, så det var bara att köpa lasagneplattor & Kelda ostsås. Slängde ihop lasagnen samtidigt som jag tjattrade med svärmor i telefonen, hon ska på sminkkurs här i stan i morgon & ville shoppa med mig efteråt, sen blir det middag i hamnen med våra män på kvällen.Lagom när lasagnen börjat puttra i ugnen ringde mannen & meddelade att han skulle jobba över! Så jag gled ned mellan lakanen med aftonbladet + klick kärlek, Plaza kvinna & min nya pocketbok "Perfekta hemmafruar" & lyckades slumra till lagom 5 min innan mannen travade in genom dörren vid 19.30 snåret, så han trodde ju att jag sovit sen 17.  

Mat + Allsång på Skansen & sen bums i säng, med mottot att somna tidigt, men jag fastnade i min bok & nästa gång jag tittade på klockan var den 23, smart! Så idag är jag ännu tröttare! 

Dagens meny:
 

Frukost:
miniyoghurt med linfrön, 1 knäckis, kiwi + te Lunch: lasagne, ½ avocado & ½ grapefrukt Fika: frukt eller knäckis Middag: korvstroganoff ( på lättkorv & mjölk+tomatpuré) fullkornsris & grönsaker Fika: jordgubbar & chokladglass 5 % 


Idag är jag mest arg faktiskt. På jobbet & arbetskamrater som tycker det är lättast att lassa över jourärenden på andra istället för att lyfta på arslet & ta tag i dem själva! Men helst av allt skulle jag vilja ligga i bikini i en solstol på min altan med en mineralvatten i ena handen & en flashig veckotidning i den andra... *dream on*

 

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Har ni ens solsken?
Vi har spöregn hela tiden här på västkusten, minns knappt hur solen ser ut. Men å andra sidan så är vi ändå bara kvar i vår lilla bebisbubbla och myser med Viktor hela tiden så det hade nog inte blivit mycket solande ändå! :-)
kram

2007-07-11 @ 14:38:34
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

Här har solen lyst från en klarblå himmel hela dagen, fika & lunch har intagits i solskenet, men jag misstänker väl att solen hittar ett grått moln såfort man får gå hem från jobbet...
PUSS

2007-07-11 @ 15:36:35
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0