Målarhelg

Fredag:

 

Mannen & jag grillade ryggbiff med strips & bearneisås, MUMS! Drack rödvin & mannen gjorde Irish coffe till sig, jag avskyr kaffe (om det inte är i choklad eller kakor).

Tittade på film: Underbara Älskade! Usch vad hemsk, usch vad trovärdig, usch vad ont i hjärtat det gjorde!





Lördag:

 

Påbörjade husmålningen, mannen for iväg till företaget för att hämta grejer. Vid lunch dök mamma & pappa upp & började rumstrera om i köket & ut på altanen kommer de med en nyskuren STOOOR Ost & Skinksallad med bröd & mineralvatten! MUMS! Bjöd dem på lite kladdkaka + glass & havreflarn som jag hittade i frysen + kaffe efteråt. Min far har ju cyklat omkull & brytit ett ben i handen & kan därför inte köra bil så nu är mamma chaufför.


Mamma: Ja han brukar slita tag i dörrhandtaget ibland

Jag: Pappa är du rädd när mamma kör?

Pappa: Är det så konstigt när det går i 80 inne i stan?

*asgarv*

 

På kvällen grillade vi grillspett med fläskfilé, tjockkorv inlindad i bacon, färsk lök, champinjoner, paprika, majskolv & tomat + kokt färskpotatis! Tittade på Sommarkrysset & halva serien som efter sen var jag så trött så jag gick & la mig.

 

Söndag:

 

Upp & Måla igen, hann måla klart hela långsidan, den är ju faktiskt på 13 meter & med en massa fönster som är krångliga & så hela takfoten också. Hade tänkt visa er före & efter bilder idag, men det regnade så förbaskat när jag gick till jobbet så jag iddes inte gå ut & knäppa några bilder, så imorgon kanske!

 

Fixade & donade lite i köket & svängde ihop en lasagnette när jag ändå gjorde köttfärssås som jag tänkte mannen kunde ha i sina matlådor & så 2 pizzor, ÄNTLIGEN som jag längtat efter hemgjord pizza! 1 pizza med tomatsås, skinka, räkor, champinjoner, banan, jordnötter, curry, ost & pizzakrydda! & 1 med tomatsås, köttfärssås, oliver, lökringar, tomatskivor, ost & pizzakrydda. & så hemmagjord pizzasallad till! Riktigt mumsigt!

 

Tänkte bjuda er på lite recept:

 

Tomatsås

 

Släng ned i mixern

 

1 burk hela skalade tomater

2 nypor salt

1 nypa socker

1 nypa svartpeppar

10 basilikablad (eller efter behag)

3 nypor pizzakrydda

2vitlöksklyftor

 

Mixa, häll i en skål & låt vila i kylskåpet ca 30 min innan ni brer ut den över pizzabotten

 

Pizzasallad

 

Använd en stor burk med lock så ni kan skaka om salladen med jämna mellanrum! Brukar försöka göra den på morgonen eller dagen inna, då blir den som bäst, men funkar även precis innan oxå... Skaka MYCKET!

 

Skiva lagom tjock strimlor av ½ vitkålshuvud

Häll i ca ½ dl rödvinsvinäger

2 msk olivolja

1 nypa socker

2 nypor salt

1 nypa svartpeppar

3 nypor pizzakrydda

 

Smaka av! För salt? Mer vinäger! För vinägrig/sockrig? Mer salt! För smaklös? Mer pizzakrydda!

 

Dagens meny:

Frukost: lätt vaniljyoghurt med krossade linfrön, 1 knäckis + 1 gul kiwi + te Lunch: pizzabitar+ pizzasallad + ½ grape Fika: 2 knäckisar Middag: ärtsoppa + grovt bröd/knäckisar Fika: frukt?

 

Känner mig uppsvullen & tjock idag, är nog dags för mens snart, så det blir till en liten skärpning, har gått upp 1 kg den senaste månaden när jag varit lite väl slapp med maten, dags för skärpning?!

  

Kommentarer
Postat av: Sofie

tycker att du sköter din "diet" bra. tack för receptet på tomatsås, jag älskar allt som har med tomater att göra. kram

2007-07-23 @ 16:51:47
URL: http://tappa10.blogg.se
Postat av: Nhea

Jovisst om det är så att jag följer min egen dags meny så, sista tiden har det slunkit in lite onyttigt mellan målen... Fy!
Vassego för tomatsåsen!
KRAM

2007-07-24 @ 11:11:33
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0