Måndag

Vilket j*kla väder! I fredags bestämde jag & en kompis oss för att gå på konsert igår OM det var fint väder, för den skulle vara utomhus utan tak. Tror ni denna sommar kan bjuda på en enda sommarkväll när man så önskar? Nej då! Regnet stod som spön i backen hela dagen & kvällen *suck* ! Blev ingen konsert helt enkelt!Fick i alla fall ordning i köket, plockade in finglas i sitt skåp, de har nog stått framme i typ 1 månad. Tog reda på diskade plåtar & gjutjärnskatruller / tillbringare & putsade min kära 8 meters bänkskiva tills den blänkte så nu ser köket ut att vara på topp igen! Mannen tog sin vanliga ?sov kväll?, måndagar eller tisdagar är det givet att han somnar i soffan/sängen redan runt 19. Så jag fick soffan för mig själv & bredde ut mig & njöt av en skål gulkiwi, vindruvor & banan + te!

 


Gick & la mig redan vid 21 & läste, börjar nu komma in i min bok Bokcirkelns bekännelser & läste till 22. Imorse när mannens väckarklocka ringde så kände jag hur ärtsoppan började göra sig påmind, var ett helvete att stå ut innan han var klar inne i badrummet. Pussade honom hej då i farten småjoggandes på väg in på toa?

 

Dagens meny:

Frukost: vaniljyoghurt med krossade linfrön, 1 knäckis, 1 gul kiwi + te Lunch: ärtsoppa, 2 knäckisar med minilätta & ost ½ grape Fika: 2 knäckisar + te Middag: köttbullar, kokt färskpotatis & hemmagjord brunsås, smörgåsgurka, riven morot & lingonsylt Fika: fruktsallad eller 2 rostisar med minilätta & mager Västerbotten + te

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0