Tvillingar & marulkar

Blev en supermysig kväll igår, gästerna kom vid 18 och åkte inte hem förrän 23 & då var mannen uppe i varv sådant och höll på att tjattra som aldrig förr & vi fixade med disk & det skulle svängas runt i sänghalmen så klockan tickade på & det känns idag vill jag lova. Det kommer bli en tung dag idag, så jag tog med den kvarblivna halvan av kladdkakan med vitchokladkräm på för att pigga upp mig själv & mina arbetskamrater!  

Alla verkade trivas, både mannen & min kompis sambo J fann varandra & hade ganska mycket gemensamt så de tjattrade på bra & drack öl & konjak. Vi grillade marulk och tigerräkor, hittade en artikel om fisk på söndagen där marulken stod med bland fiskar man får äta varje dag, så då kunde jag slappna av, min vän är nämligen gravid. Men A sa att hon själv inte varit så noga med de där lapparna hon fått av barnmorskan "Våra föräldrar proppa ju i sig vad som helst & det gick ju bra" men det är klart insjöfisk det äter man ju inte mer än 1 gång var 10 år typ så det är ganska lätt att undvika.



De är så roliga, A råkade nämna bebisen som "dom", då spärrade J upp ögonen och sa " A är det något du glömt att berätta för mig?", haha! 

Dagens meny:

Frukost: miniyoghurt med linfrö, knäckis + kiwi + te Lunch: marulk, tigerräkor med vildris, paprika & vitvinssås + grönsaker & grapefrukt Fika: kladdkaka Middag: köttfärssås & spagetti+riven morot Fika: frukt 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0