After Sun & Topp Hälsa

Kom hem till en snörvlig man igår, lagade maten, åt & for sen iväg på en liten shoppingtur. Hade lovat att handla lite små saker till jobbet, vi har frystömning vilket innebär gemensam frukost idag. Skrev matsedel för nästan hela månaden & i stort sett allt har jag lyckats handla hem. Ok, det fattas helgmat, men det är så svårt att planera, ska vi vara hemma? Är det grillväder? Osv.

 

Var lite allmänt förvirrad på ICA, trippade runt i min egen lilla värld, ställde vagnen hämtade varor i sakta mak, passade på att titta ordentligt på hyllorna, hämtade vagnen gick mot kassan, halvvägs får jag se att vagnen är full av blöjpaket! Jag hade snott någon annans vagn. Illröd ilade jag tillbaka & ställde den där jag trodde jag tagit den & letade upp min egen vagn. Påväg tillbaka mötte jag en skrattade pappa med sitt barn som letat upp sin blöjvagn. Jag skrattade tillbaka & bad om ursäkt!

 

Är as trött efter helgens bravader, det lyckas alltid komma i efterhand. Är uttråkad, vill inte vara på jobbet. Flertalet bilar hos grannarna står kvar hemma på uppfarten när jag går till jobbet -semestertider! Men det känns nog skapligt skönt om 6v då de åker till jobbet & jag ligger kvar hemma i sängen eller vinkar så glatt från altanen när de trötta masar sig ut efter jobbet.

 

Tog en riktig slappardag igår kväll, var allmänt trött, sur & uttråkad, mannen som legat i soffan hela dagen var såklart överlycklig att ha någon att prata med, kittla & störa i tidningsläsandet. Jag var nog inte världens trevligaste sällskap igår. Drömde mig bort med tidningarna Glamour & Topp Hälsa & en skål fruktsallad (äpple,banan, gul kiwi, nektarin, granatäpple & apelsin).

 

Hittade en artikel om socker & olja, ville man gå ned under 10 kg så skulle man dricka 1msk olja (typ raps eller matolja) 1 timme innan en stor måltid + 1msk vitt socker utrört i vatten. Detta skulle på något sätt neutralisera något värde i kroppen & göra att man automatiskt valde nyttigare mat, inte blev hungrig & därmed åt mindre & gick ned i vikt. Värt att prova?!

 

Känns som att den röda färgen börjar lägga sig & övergå till brunt, smörjde in mig ordentligt med After sun igår & i morse, så nu luktar jag Aloe Vera lång väg...

 

Dagens meny:

Frukost: magbomb (1dl mild lätt yoghurt, 1msk linfrö, 4 katrinplommon) 2 skivor grovt bröd, 1 skiva ost, 1 skiva salami, massa grönsaker, 1 kiwi + te Lunch: grillad fläskfilé med fullkornsris, tzatsiki, ½ avocado, ½ grapefrukt Fika: äpple & knäckis Middag: kålpudding med färsk potatis & lingon + rårivna morötter Fika: fruktsallad + te

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0