Äntligen Pigg!

Härligt! Känner mig pigg! Allergitabletts reduceringen verkar ha gjort susen, gick t.o.m. upp innan klockan ringde idag. Rockade loss med plattången på mitt fönade sovspretande hår, men till vilken nytta? Efter min promenad i regnet till jobbet, så är jag ännu lockigare än innan plattången...
"& jag har väl aldrig fått så mycket beröm för mitt hår" " å vad härligt med lockar" "Å vad fint är du nyklippt" "Utsläppt vad härligt jag kände inte igen dig"  -kan bara säga så här, alla som inte haft självfall vill ha självfall & alla som inte har spikrakt hår vill ha spikrakt hår.. Behöver i alla fall inte oroa mig för brist på volym!


 


Känner mig som en ny människa, att lite BUS- spray kan göra så mycket! Numer är det en sommarfräsch brutta jag ser i spegeln, till skillnad från gårdagens likbleka grådaskiga nuna?


 


Fick besök igår efter maten, det var svärföräldrarna som kom förbi, med hund & allt! Fikade & pratade lite skit, trevligt! Blev dock ändring i matmenyn, å jag som under gårdagens eftermiddags möte hörde talas om glass till fikat upptog en timmes mötestid av att grubbla, glass eller knäckemacka?! Jag valde knäckemackan! Men vid kvällsfikat var jag inte lika eftertänksam utan valde bort kiwin mot 1 muffins & 1 delikatoboll...

 

Dagens meny:

Frukost: 1 magbomb ( = mixade 5 katrinplommon + 1msk linfrö vilket blev en liten boll & drack 0,5l vatten till), 2 skivor grovt bröd med kassler, ost & grönsaker, 1 physallis, 1 torkad aprikos, 1 ruta mörkchoklad med mintsmak Lunch: Ärtsoppa med knäckisar & ½ grape Fika: 2 knäckisar + te (det står jag LÄNGE på)

Middag: Hörde jag talas om grillat? Kvällsfika: Fredagsgodis?!

 

Dagens viktstatus:

Ytterligare 1 hg har försvunnit från min kropp, trots delikatobollen & muffinsen! Bra beslut av det hektot tycker jag!

 

Dagens bokrecention:

 

Jenny Dahlbergs ? När jag blir 30 ska jag vara smal

Jösses vilket driv, jösses vad hon har plågat sin kropp för att nå sitt mål, men samtidigt imponerande att hon klarat av det hon gjort  -50 kg på 20 mån. För dig som behöver en push i rätt riktning LÄS!

 

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Neeeeej, jag har ju självfall och ääääälskar mina lockar. Plattar aldrig ut dem som du kära syster yster!!!
Är otroligt glad för mitt lockiga hår, det bästa som hänt mitt hår faktiskt. :-)
Hoppas du får en supermysig helg med tjejerna.
KRAMIS

2007-06-02 @ 11:06:29
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0