Blommor & shopping

Fredag:
Såfort mannen klev in genom dörren for jag iväg för att handla jord, blommor & krukor! Såhär blev resultatet 
Mina plantor:
Köksbordet:
& en liten bonus:
 Lördag: 
Mannen upp med tuppen (kl.6) för att öppna åt lastbilschauffören & grävaren samt åka iväg & jobba, själv låg jag kvar & drog mig ett tag (kl. 8) avnjöt en god frukost & gjorde mig i ordning för att ta en promenad ned på stan.  

Lördagsfrukost:
Lördagsoutfit:

& premiäranvände min favoritsommarväska för i år som enligt mannen tkostade halva våran reskassa i Portugal *fniss*:

Rev i lite REA ringar, men det är som vanligt, i början är man jätte taggad över att hitta värsta fynden, men ju mer man river desto mer besviken blir man, det är ju URGAMLA trasor de hängt fram igen, förförra säsongens topar & byxor, ibland blir man bara glad om man hittar något som fortfarande är helt! Så jag tappade suget ganska snabbt! Något som däremot är trevligt är underkläder till REA,gick in på Twilfit & där fyndade jag detta set för 99:- + 59:-

 Hittade även detta söta halsband på en annan butik för halva priset 44.50:-

 Sen blev det presentshopping till svärmor & gudson innan jag promenerade hem igen! Väl hemma satt grävaren helt uppgiven på altanen, lastbilen hade inte startat i morse & det hade därför inte kommit någon mer jord *suck*, han fick sällskapa med mig i köket tills mannen kom hem & vi åt lunch: quinoasallad med feta, tomat & avocado + chivapchichi. Efter lunchen kom vi igång utomhus, jag planterade mina plantor & mannen fixade lite med altanen. Klockan 17 var det dags att fara i väg på kalas hos svärmor & svärfar. & nope det blev inget dopp, termometern hade sjunkit & visade ?bara? 30 grader mot veckans 33 grader. Men jag fick i alla fall njuta av dessa vyer sittandes på deras altan.


 Middag:
Förrätt: kungskrabba huvudrätt: grillad röding med färskpotatis & dillsmör efterrätt: jordgubbar med vaniljgrädde  

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Vilka härliga bilder!!
Såg lerhjulspåren där på ena kortets hörn - såg inte roligt ut era stackare. Hoppas på torrt väder nu så det blir bättre innan midsommar - annars får ni be gästerna ta med gummistövlarna! :-)
Jättefina blommor, gillade den på köksbordet.
Och underkläderna misstänker jag herrn i huset blev lika glad för som du!
KRAMIS!

2007-06-18 @ 09:14:47
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0