Dagens meny + veckans viktstatus

Midsommar har satt sina spår, även om jag räknat med värre fördärv än morgonens vägning visade -med tanke på allt jag stoppat i mig!

Nu är det skärpning igen, har hittills varken lockats av godisskålen på kontoret eller glassen de andra mumsade till fikat!

Menyn:

Frukost: gröt, linfrö, äppelmos, katrinplommon, keso, 1 knäckis, nektarin, kiwi & grönt te Lunch: morot&linssoppa, 2 knäckis, ½ grape Fika: 1 äpple, 1 knäckis + te Middag: lättfalukorv med mos + grönsaker Kvällsfika: fruktsallad + te

Letade även upp ett recept jag såg på tv häromdagen (Landgång), som både såg gott ut & låter enkelt att tillaga:

Limekyckling

Tillagningstid: ca 1 timme

Ingredienser

Beräknat för 4 portioner

4 st 

kycklingfiléer

2 st 

lime

2 st 

vitlöksklyftor

2 dl 

mellangrädde

2 msk 

honung

 

salt

 

peppar

Gör så här:

Stek kycklingfiléerna hela eller i bitar. Salta och peppra,
Riv limeskalet fint. Pressa ut limesaften i en liten skål. Lägg i det rivna limeskalet och den pressade vitlöken. Häll blandningen över den stekta kycklingfilén. Häll på 2 dl mellangrädde, koka upp och smaka av med honung.

Servera med wokade grönsaker och ris


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0