Regn & fruktig drink!

Söndag: 

Det blir aldrig som man tänkt sig, speciellt inte vädret, den här jäkla svenska sommaren, att man aldrig kan ställa in sig på sol för då blir det bara regn & det regnade ju inte liiite heller! Mannen var uppe tidigt igen & tog emot lastbilen, sedan kördes det skytteltrafik hela dagen, ända fram till kl. 20.00, en massa jord, men ändå är det inte riktigt klart, själva tomten, uppfarten samt en bit av vägen utanför ser ut som en leråker...

 Jag fick en lite regndepression men tog mig sedan samman & utnyttjade innedagen till någonting bra istället, så jag åkte & handlade inför midsommar & satte sedan igång att förbereda inför midsommarbuffén, det blev en mega Janssons & västerbottenostpajer, han även slänga ihop en kladdkaka & en ost & skinpaj till killarna också. Så nu är det ? bara? dill, gräslök & jordgubbar vi ska jaga efter på torsdag! De största mest tidskrävande sakerna är gjorda, så nu är det små fix kvar & det hinner jag gott & väl torsdagkväll/fredag förmiddag!  Mannen satte ihop grillen & jobbade på övervåningen. Jag däckade någon timme i soffan framför ?licens to grill? & ?barnsjukhuset?. Middag blev det inte förrän alla jobbgubbar åkt hem strax efter 20.00.

Grillen:

 

Hade ju skrivit att jag skulle ta sommaren första altandrink i helgen, tyvärr hällregnade det ju igår, men en drink blev det i alla fall som jag hittade i aftonbladets söndags bilaga: 2cl couitreu2cl rom3cl outspädd flädersaft4 jordgubbarkrossad is Den var söt & mumsig, hade kunnat slå i lite mer krossad is bara för till & med mannen tyckte den var aningens stark, haha!  Morgonbild på utemöblerna efter söndagens regn!



  

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Jättefina utemöbler!!

2007-06-18 @ 09:10:45
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Minta

ÅH! kul med alla bilder! I love youre house!

2007-06-18 @ 10:45:23
Postat av: Anonym

Hej darling! Drinken lät jättegod! Måste nog prova den vid tillfälle:) Vad fint ni har fått det! Härligt! Du är också väldigt redig som fixar så inför midsommar. Kram Emmie

2007-06-18 @ 17:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0