Soptipp & byggkalas

Igår tyckte jag att min energi tog totalslut när jag kom hem, jag lunkade in till soffan med min nya Amelia, han bläddra upp första sidan. Då ringde mannen & tjoade: Jag kommer hem nu, vad gör du? Jag: slappar i soffan! Han: Näe, upp med dig nu vi ska köra ett lass till tippen Jag: Ok, men då vill jag ha mat först Han: Börja med maten först då så drar vi sen.

& så blev det en timme senare hade vi både ätit, packat lastbilen & stod nu på soptippen & slängde en massa kartonger & brädor & skit! Vi börjar få rutin på det där, har ju varit där ett par gånger nu. Tömde lastbilen på 10 min, nästan rekord haha!

Väl hemma kom en vind av mer energi & plötsligt hade vi snickrat ihop ett provisoriskt altanräcke (vi ska inte ha räcke på det mer än över sommaren, för i höst ska där ställas ett uterum på) & en provisorisk trapp (altanen kommer fortsätta med en lika stor bit till, med inbyggd trapp) som får duga över midsommar & tills mannen får lust att starta bygget av resten av altanen! Mannen, tänkte & sågade, jag skruvade!

Trapp:




Lagom till Sommartorpet fick jag slänga mig i soffan med en skål jordgubbar en nektarin & en kopp grönt te! Nice!

Dagens meny:
Frukost: mild lätt yoghurt med linfrö, solrosfrö & katrinplommon, apelsin + te Lunch: spagetti & fullkornslinguini, rivna morötter, gul kiwi & nektarin Fika: äpple Middag: ? Fika: ?

Ska på barnkalas idag, min gudson fyller år! Men först ska jag sluta tidigare & kila ned på stan & bli blondin igen!



Glömde visa mina söta pelargoner igår!



Men kan inte bestämma mig för vit eller svart kruka, vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: Ida

Svart!

2007-06-19 @ 09:08:46
Postat av: Minta

Blanda ser nice ut! ps. ÄLSKAR din blogg, har blivit smått beroende! hihi!

2007-06-19 @ 09:09:39
Postat av: Nhea

Minta - Tack för tipset & berömmet!Härligt att höra, hoppas du inte fallit för någon tyngre drog än min blogg =)
P&K

2007-06-19 @ 09:53:52
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Marlene

Ni snickrade ihop en trappa - jag somnade i soffan..
*haha* Olika måndagskvällar, men jag är lite krasslig, det får vara min ursäkt! *ler*
Kramar!

2007-06-19 @ 10:53:16
URL: http://igirl.blogg.se
Postat av: Sommartjejen

Jag tycker de vita för finast - men att blanda dem som någon skrev är ju inte heller en så tokig ideé!
Det är fint o tacksamt med pelargonier. Tänker på mormor när jag har sånna! Gör inte du det? *ler*
KRAMIS

2007-06-19 @ 10:55:26
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

Marlene: Ja visst är vi i intensivaste laget i bland ;-)Krasslig eller inte, softa i soffan är härligt!
Sommartjejen: Mormor + pelargoner går hand i hand! Håller med =)
PUSS

2007-06-19 @ 11:35:30
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0