Sovmorgon...


Tog sovmorgon idag. Höll i en utbildning igår kväll till klockan 20, ska köra den idag också till kl. 20. Tuff start på veckan! Blir iallafall bjuden på middag båda dagarna! När jag kom hem igår vid halv nio stod mannen & snickrade på altanen, bara finliret kvar... Så det känns som att jag dragit min sista skruv i denna altan ;-)

Gårdagens meny:
Frukost: mild lätt yoghurt med linfrö, solrosfrö & katrinplommon, 1 knäckis + te Lunch: kycklingsallad med vitlöksdressing Fika: ½ grapefrukt Middag: Ost & skinpaj med melonsallad ( petade bort pajskalet, det är ju där de värsta onyttigheterna sitter & frossade i salladen istället) Kvällsfika: fruktsallad med keso & solrosfrö

Nu har mina kära plantor; tomater, slanggurka & paprika, hittat hem ( en arbetskamrat har sått & drivit upp dem åt mig) så nu står de på min altan, ska shoppa några fina krukor åt dem imorgon eller på torsdag så jag kan plantera om dem i helgen. Nu är det bara smultronen/jordgubbarna som fattas i årets odling!


Kommentarer
Postat av: Novalie

Åh vad härligt med en altan, det hade
varit något! Hade världens härligaste altan när jag fortfarande bodde hemma hos mina föräldrar. Fullt med blommor och buskar runt om, och noll insyn. Så i korta drag: Ja, jag är avundsjuk! Kan inte jag få låna ditt liv, mannen och huset någon vecka i Juli? ;o)
Kramar!

2007-06-12 @ 09:51:31
URL: http://novalie.webblogg.se
Postat av: Nhea

Ha,ha! Det går bra v. 30 ;-) du vet att mannen & huset önskar full service -städning, matlagning, tvättning, blomvattning & även ett handtag med både skruvdragare & hammare & att det är journivå på jobbet vilket innebär total kaos eller fullständig stiltje =).
& kom ihåg : händerna på täcket & tulon mellan knäna. Framfart i sänghalmen ingår inte! =)
PUUUUSSS!

2007-06-12 @ 10:27:38
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Sommartjejen

*skrattar*
Ni är för härliga ni två!
Där fick jag dagens första skratt!!
TACK!

2007-06-12 @ 11:29:59
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0