Sunny weekend!

Har varit utomhus hela helgen känns det som! Var smart nog att smörja in mig med solskyddfaktor 4 + 15 på extra känsliga ställen & har inte bränt mig alls vilket är skönt! Har dock fått en aningens mörkare hudton, jag blir ju aldrig knallbrun om jag verkligen inte kämpar för det! Har lyckats 1 sommar men då solade jag från tidig maj till sen augusti & verkligen pressade & smörjde in mig med olivolja istället för solskyddfaktor! & hur hälsosamt är det? Får aldrig någon färg i ansiktet tyvärr, tur att det finns BUS!

 

Har varit relativt hälsosam hela helgen, trots några bakslag... Har med andra ord inte hållit mig till sockernolltoleransen, men helt klart dragit ned på sockret om man jämför med förra helgen...

 

Lördags menyn:

Frukost: 2 knäckisar med minilätta & mager ost 1 nektarin + te Lunch: Räksallad med 2msk dressing & 1 knäckis Fika: jordgubbar & minilite yoghurtglass Middag: ugnsbakade färskpotatisar med vitlök, grillad nötbit, Fetaostcreme med vitlök & basilika & grönsallad

Kvällsfika: jordgubbar & chokladmousse (gjord på lättmjölk)

 

Söndagsmenyn:

Frukost: 1 tallrik mild yoghurt med linfrö, solrosfrön & katrinplommon, 1 knäckis med minilätta & mager ost + te Lunch: kycklingsallad med vitlöksdressing (mild lätt yoghurt som bas) 1 mini baguette med minilätta & mager ost Fika: 1 liten bit blåbär/hallonpaj med minilite vaniljglass + 1 blåbärsmuffins Kvällsmat: grillade köttfärsspett med ris, tzatsiki & grönsallad Kvällsfika: 2 bitar 70% choklad utan socker + te

 

Helgen har gått åt till altan bygge! Nu är det färdig att ställas möbler på! Jobbar dock sent både må & tis & på onsdag har jag tid för hårfärgning, så det hinns lixom inte med någon shopping innan torsdag!
Fick några minuters njutande i solen på altanen igår innan regnet stod som spön i backen, blixtrarna lyste upp hela vardagsrummet & mullret överröstade dvd-filmen! Men idag strålar solen lika fint igen! Skönt!


 

OBS! Altanen på bilden är inte vår altan!


Helgens besök:

 

I söndags fick vi bygg-hjälp av svärföräldrarna, när de åkte kom mina föräldrar & min farfar & farmor! Pappsen såg ut som en mumie i alla bandage, skrattade gott åt honom!

& gamlingarna fick sig en husvisning, de har inte varit hos oss sedan huset endast stod uppstolpat, så det har ju hänt en hel del! Farfar kärade ner sig (som så många andra) i vårat rymliga kök & drack glatt kaffe ur "nymodigheten" nespressomaskinen, haha!

 

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Är så nyfiken på altanen, du får ta ett kort så vi får se hur den ser ut sen i slutet av veckan!!!
KRAM

2007-06-11 @ 10:45:25
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

Yes box! Ska ske!
KRAM

2007-06-11 @ 11:17:28
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0