Tankar kring dagens frisörbesök?

Jag ska ju då gå från brunett (har varit det sen sept 06) till blondin igen & har lite delade känslor kring det hela. Visst jag trivs egentligen allra bäst som blond, MEN då vill jag ju ha en snygg blond färg & inte en avfärgad halvdassig blond färg, så det är dagens paniksenario, lite blonda slingor i en halvorange botten! Men frissan sa att jag nog får räkna med att slinga mig två tre gånger till innan jag har en perfekt blond hårfärg...

Mitt hår idag:

 

Fördelar med att vara brunett:

- Jag kan ha både starkare färger på både smink & kläder utan att det ser för skrikigt ut

- Ansiktsfärgen blir mer neutralt blek mot ett mörkt hår

- Mina gröna ögon träder fram mot ett nyfärgat mörkt hår

 

Nackdelar med att vara brunett:

-         Jag känner sig lätt lite blek

-         Ögonbrynen måste hållas efter, inte bara med pincetten utan även med brynfärg

-         Färgen bleks snabbt i solen & inte till dess fördel

-         Babyhåren trilskas med att förbli superblonda även om jag smetar massor med färg på dem & ser mest grått ut mot de övriga mörka testarna

-         Brunt långt hår i solen blir förskräckligt varmt!

 

Fördelar med att vara blond

-         Du behöver inte vara snygg i fejjan -Med ett blont svall är du en killmagnet what ever! (Ja jag märker skillnad)

-         Brunettens vardagssminkning förvandlas till en blondins partysminkning (less is more)

-         Minsta lilla solbränna syns

-         Solens naturliga blekning är en fröjd

  

Nackdelar med att vara blond

-         Rödmosighet, finnar, prickar osv. framträder mer

-         Starka färger kan lätt bli för starka, eller rosa kan förvandlas till puttenutt istället för tufft!

 

Kommentarer
Postat av: Gisela

Jag ska till frissan på torsdag jag men jag ska bara klippa mig, kanske blir nån ny frisyr jag vet inte. Men jag ska inte färga... Varje gång jag färgar håret så kommer jag på att jag ska låta min naturliga hårfärg växa ut... När det har växt ut halvvägs så färgar jag det igen och så blir resultatet att jag alltid har halv utväxt... Jag är hopplös så nu ska jag vara brunett a naturel :)

2007-06-19 @ 13:14:51
URL: http://gisellas.blogg.se
Postat av: Åsa

Behöver inte bli ett dåligt resultat. Jag blev nöjd när jag gick från brunett till blondin, och jag var lika mörkhårig som du. Det gäller bara att ha en frisör som "vågar". Och att man är beredd att lägga (massor) pengar på en (super)bra hårinpackning. Fast i och för sig. Jag har ganska kort hår, så det blev inte så slitet. Det kanske är värre om man har långt hår. I alla fall, lycka till och kram från mig.

2007-06-19 @ 13:49:00
URL: http://www.asasvarld.blogg.se
Postat av: Marlene

Förra veckan gick jag från brunett (sedan 22 år tillbaka) till blondin. Jag slingade håret flera nyanser ljusare och klippte en söt assymetrisk page. Jag har aldrig någonsin varit så nöjd efter ett frisörbesök. Hoppas det blir lika bra för dig! Kram!

2007-06-19 @ 21:32:16
URL: http://igirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0