Bokrecensioner

 

Har nu avverkat flera av de media figurerade blonda storbröstade tjejernas "biografier" & har faktiskt ändrat inställning till många utav dem.

 

Magdalena tycker jag är en enormt stark tjej, med mycket driv & en beundransvärd styrka att överleva, i media figurerar hon mest som "fotbollsfru" eller "hannas syster" eller "silikontjej"? men hon gör mycket bra som inte tillräckligt ofta lyfts fram lika starkt tex. Barnhemmet & hennes kamp för kvinnomisshandeln. Samt den enorma kärleken till sina barn.

 

Carolina Gynning, är en spontan glädje spruta, hon går sin egen väg & har provat på det mesta, men inser sina egna fel & brister  & jobbar för att förändra & förbättra sig själv inifrån. Visst kan man då & då få en överdos av henne, men mestadels tycker jag att hon är en superhärlig tjej...

 


Sen har vi då Linda... Hennes bok sträckläste jag i helgen.  & istället för att som hon säger "lyfta fram riktiga Linda" i ett hopp om att folk ska förändra syn på henne, så misslyckades det totalt för mig. Linda må vara en genomärlig, snäll & godtrogen människa, men hon saknar något & det är styrkan. & hon säger själv "jag vill bli en kvinna som är som min man vill ha mig". Jag tycker att det är tragiskt, så fruktansvärt tragiskt hur en människa kan bryta ned sig själv & sin självkänsla för att behaga någon annan. Samtidigt säger hon att hon går sin egen väg, men är det verkligen det hon gör? när hon i nästa andetag medger att brösten är till för att få uppmärksamhet & behaga männen. Sig själv då? & all fokusering på kändisvärlden & media, den enorma lyckan & tillfredställelsen att umgås med "rätt personer" figurera på "rätt" ställen & på "rätt" bilder vad än priset är (tex. Knarket)... Jag blev helt enkelt illa berörd av Lindas bok, ledsen över hur en människa kan skada sig själv så illa i brist på självkänsla & i jakten efter bekräftelse & som det verkar står Linda kvar på ruta 1 fortfarande.

 

Läste någonstans ett citat av Linda, hon hade precis sett Carolina & utbrast något i stil med "Hur kan hon nå sån framgång, vi har ju samma bakgrund".

Mitt svar: Carolina hade sin revolt utanför medias bevakning, hon var klar med den "dåliga" biten innan hon blev känd. Carolina har hittat sig själv, accepterat sig själv, hittat sin styrka & bekräftat sig själv! Det är skillnaden...

 

Kommentarer
Postat av: Cissi

håller helt med dig.. I love Carolina!

2007-06-01 @ 16:02:19
URL: http://ceciliahasselbom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0