Dan före dan...

...före långledighet! Längtar!

Blev en lugn kväll igår. Mannen jobbade över 1 timme & maten drog ut på tiden, så det slank ned 2 mumsmums i väntan på honom (ups!)? Känns som att det är tajm att börja med 2 eftermiddagsfikan igen (frukt på jobbet & egen sorbet/smooothie hemma) om det ska fortsätta att bli sena middagar. Efter maten började mannen tjata om något med choklad så jag fixade i ordning 2 muffins med chokladglasyr på till kvällsfikat. Tog en 45 min powerwalk, duschade, slappade med min bok ?Stjärna för en natt? av Lisa Jewell.



Medan mannen fixade fram fikat, själv hade jag kommit på bättre tankar så till hans förtjusning fick han 2 muffins + 2 espresso medan jag åt 1 kiwi, 10-talet vindruvor & drack grönt te (löste: japanskt körsbär = underbart!)!

 

Dagens meny:

Frukost: 2 knäckisar med minilätta + 1 banan Lunch: Flygande jacob med en klick keso, riven morot, blomkål, ½ avocado & ½ grapefrukt Fika 1:äpple & te Fika 2: sorbet på ½banan & 1 dl frysta hallon  Middag: ärtsoppa & pannkaka med sylt & keso (mannens önskemål) Kvällsfika: 1 kiwi & te


Kommentarer
Postat av: Pippi

vist äter man gärna frukt om det finns hemma? Man känner sig frächare efteråt än om man har slängt i sig chokladmousseneller nåt... kram!

2007-05-15 @ 14:43:23
URL: http://www.pippisandra.blogg.se
Postat av: Nhea

Gärna och gärna, om choklad och frukt stod jämlikt gällande nyttighetsgrad & kalorimängd skulle jag utan tvekan ta chokladen, men nu gör den ju inte det & då är det som du säger, man känner sig fräschare av frukt & efter lite rådgöring med sig själv så är frukt det vettigaste valet! =)

2007-05-16 @ 07:42:08
URL: http://nheas.blogg.se
Postat av: Anonym

vad gör du med andra halvorna från grapen och avokadon?

2007-05-16 @ 16:04:44
Postat av: Nhea

Avocado håller sig utmärkt i kylen 1-3 dagar om man låter kärnan sitta kvar och grapehalvan lägger jag upp och ned på ett fat i kylen så håller den sig ungefär lika länge. Hoppas du är nöjd med mitt svar! Kram

2007-05-18 @ 06:48:00
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0