FÖRLÅT!!

Jösses vad jag inte har skrivit alla inlägg jag velat skriva! Ser att ni flitigt klickat in er ändå! Puss på er!!
Blir en till resumé -allt jag hinner med nuförtiden, ska bli bättring i helgen ska brediset kopplas in, hoppas det funkar på stört:

Valborgsmässoafton:



Blev en smula övertid, rassla till med en massa akuta saker efter lunch, men jag hann iallafall iväg någorlunda skapligt för att hinna fixa iordning både mat & mig själv tills kvällens gäster dök upp!

Meny: Grillat nötkött med egen klyftpotatis & egen tzatsiki, grönsallad med solrosskott & granatäpple!




Efterrätt: Fruktflarn (pajbotten + lager av cremefresh med vaniljsocker & florsocker, massor av färskfrukt & ett täcke av aprikosmarmelad) & vaniljgräddglass

Outfit: svarta stuprör & turkos miniklänning med stora knappar fram.

Gäster: N & A & deras bebis I, I är hur söt & go som helst, så jag fick mig en superdos av bebisgos!

1 & 2 Maj

Mannen & jag vaknade med tuppen som vanligt, begav oss ut på motorvägen (nästan ensamma) & hann lämna tillbaka blandare & shoppa toarullshållare & handdukskrokar & duschhandukshållare (visar kort när det är klart!) samt äta brunch på McDonalds (jag vet INTE bra!!särskillt inte de där två chili cheese topsen som försvann ned mellan hamburgertuggor & strips...) innan folket började vakna. Då tappade vi stinget & tog en siesta mellan 13-15! Blev även paniksladdning utanför skattekontoret i sista minuten som vanligt! haha! Blev sedan en lugn extra ledig dag med lite pyssel! Köpte Denise Rudbergs bok Matilde igår! Så den ska jag streckläsa ikväll när mannen jobba sent igen! Fick igång tvättmaskinen igår, hann med 4 tvättar igår, ska köra 2 till idag! Har haft en superstressig dag, att det alltid blir såhär när man får en 4 dagars vecka! Raceade iväg till en kurs i morse, intog snabblunch på ett halvdassigt hak på väg tillbaka, slängde mig in på ett ställe 13.58 för att hålla föredrag mellan 14-15. Sitter nu på övertid -som vanligt =)



Ska fixa lite till, sedan masa mig hem! Har laddat inför min solokväll med ost&broccolisoppa, grovtbröd med keso & skinka & så blodgrapefrukt!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0