Fungerande häll & kaffemaskin

Hällen:

Kom hem igår till en fungerande häll! Yippi!!!tänkte jag & kastade mig över instruktionsboken & började knappa igång, drog fram en kastrull & fyllde på med lite vatten, klick klick & så börjde det blinka U... Hm... *leta, leta* i instruktionsboken: "Om symbolen U visas är kastrullen ej rätt placerad, flyttat från plattan eller inte i rätt material för att fungera på hällen"... Skit oxå, inte rätt material! fram med nästa kastrull, blinkade U, fram med nästa kastrull blinkade U & så där höll det på tills jag satt dit en liten fjuttig 1l kastrull eller såssnipan på 1 l utan lock... Så det var bara koka mitt efterlängatde fullkornsris i 1 l kastrull, dvs. den rymde bara 2 portioner & sen när mannen kom hem kallades han "kastrull shopparen" & efter maten åkte vi (mannen fick betala kalaset som bestämt!) & shoppade en 3 l kastrull samt ny stekpanna. Vår splittnya grillpanna ska bytas mot svärmor/fars gjutjärns grillpanna.

Kaffemaskinen:
Mannen
kastade sig över kaffemaskinen & vid åtta snåret igår kväll stod vi som två fån med häpna blickar på hur hetvattnet kom ur en helt annan tap mot var jag placerat koppen & därefter hur mannens kaffe rann ned i hans mugg, mannen var så nyfiken att han nästan brände näsan & hoppade högt när maskinen spottade ned den förbrukade portionskoppen i avfallslådan.
Efter kvälls fikat konstaterade mannen att "imorgon ska vi lära oss skumma mjök". Så jag får kanske lära mig dricka te med skummad mjölk iallafall då kaffe makes me wanna spy!

Gårdagens motion: promenad till & från jobbet 2 x 12 min, kvälls powerwalk 45 min

Dagens meny:

Frukost: 2 knäckisar med minilätta, 1 banan + te Lunch: ska på möte, blir bjuden på lunch Fika: äpple + te Middag: kycklingwook (med lättkokosmjölk & greencurrypasta) & quinoa, förvälld vit&blomkål. Kvällsfika: fruktsallad & keso + te (med skummad mjölk?)



Dagens motion: hittills promenad till jobbet 12 min, promenad från verkstad till jobbet 30 min. (har lämnat in jobb bilen för service).

Kommentarer
Postat av: Sommartjejen

Då tjingar jag lite kastruller av dig nu då när din man ändå fick köpa nya!! :-)
PUSS

2007-05-09 @ 14:29:31
URL: http://www.sommartjejen.blogg.se
Postat av: Nhea

Tänkte att svärmor skulle få första tjing att välja om det är något hon vill ha till sommarhuset!

Något speciellt som saknas i din kastrull låda som jag ska hålla lite extra i?

2007-05-10 @ 16:55:53
URL: http://nheas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0